علمای الازهر: تکفیری‌های سوریه دست پرورده غرب هستند

پنج‌شنبه 18 ارديبهشت 1393 - 17:48

علمای الازهر، تکفیری ها را دست پرورده غرب و ابزاری برای متلاشی کردن کشورهای عربی از جمله سوریه دانستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حزب "سازندگی و توسعه" - شاخه سیاسی گروه سلفی "جماعت اسلامی" مصر ضمن اعلام مخالفت با تکفیری ها، اعتراض خود را به کشتار معترضان و انفجارهای تروریستی اعلام کرد.

علمای الازهر نیز تکفیری ها را دست پرورده غرب برای متلاشی کردن کشورهای عربی از جمله سوریه دانستند.

"علاء ابوالنصر" دبیر کل حزب سازندگی و توسعه در مصاحبه با خبرنگارشبکه العالم گفت: نباید به محض مواجه شدن با افرادی با نظرات مخالف، آنها را کافر نامید و بی هیچ مدرک و دلیلی هر مخالفی را کافر بنامیم.

"سید فرج" از مسئولان حزب سازندگی و توسعه نیز خاطرنشان کرد: کافر خواندن دیگران به علت نپسندیدن آرای آنها و هر گونه انفجار تروریستی برای نیل به اهداف و منافع شخصی و گروهی، محکوم و مردود است.

اندیشمندان اسلامی معتقدند که گروه های تکفیری ساخته و پرداخته برخی کشورهای عربی و غربی برای درگیر کردن جوامع اسلامی به یکدیگر و تجزیه کشورهای عربی است و باید با این گروه ها به شدت مقابله کرد.

شیخ "علی عطیه" از مبلّغان الازهر در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه"، گروهی تروریستی و وابسته به آمریکا است. آمریکا تنها حامی گروه هایِ مدعی اسلام و اسرائیل است و اعضای ارتش آزاد سوریه با طناب آمریکا به چاه هلاکت خواهند افتاد.

5-8- 70:30

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها