مخالفت الجزایر با احداث پایگاه هوایی آمریکا

مخالفت الجزایر با احداث پایگاه هوایی آمریکا
شنبه 20 ارديبهشت 1393 - 16:13

منابع دیپلماتیک در واشنگتن اعلام کردند که الجزایر با درخواست آمریکا برای احداث پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین هجومی (پهپاد) در جنوب این کشور مخالفت کرده است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکا هدف خود از ایجاد این پایگاه را سرکوب گروه های مسلح تندرو در منطقه صحرا و ساحل به ویژه منطقه المثلث اعلام کرده است.
پایگاه اینترنتی رای الیوم به نقل از منابع دیپلماتیک در آمریکا نوشت: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، به مقام های الجزایر در باره خطر گروه های وابسته به القاعده در این منطقه به ویژه گروه های "انصار الشریعه" و "گردان های مختار بالمختار" وابسته به القاعده در مغرب اسلامی هشدار داده است.
وی به الجزایر پیشنهاد کرده است که یک پایگاه آمریکایی به عنوان اقدام ضروری برای مقابله با این خطر ایجاد شود، اما مقام های الجزایر آن را نپذیرفتند در مقابل دولت آمریکا نیز درخواست الجزیره در زمینه خرید هواپیماهای بدون سرنشین را رد کرد.
هنری انشر، سفیر آمریکا در الجزایر، در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا با صدور هواپیماهای هجومی بدون سرنشین به الجزایر مخالف است اما فروش هواپیماهای غیرهجومی را بررسی می کند و گفت وگو میان دو کشور در این زمینه نیز ادامه دارد.
آمریکا پایگاه های هوایی برای این نوع هواپیما در جنوب عربستان و جنوب تونس احداث کرده و می گوید که هواپیماهای بدون سرنشین هجومی آن تروریستهای القاعده در یمن و جنوب لیبی را هدف می گیرند از این رو امیدوار بود چنین پایگاهی را در الجزایر نیز ایجاد کند.
منطقه المثلث در مرز مالی، الجزایر و موریتانی واقع شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها