19 کشته و زخمی در حمله القاعده به ارتش یمن

19 کشته و زخمی در حمله القاعده به ارتش یمن
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 19:16

العالم - حمله انتحاری یک عضو القاعده به پایگاهی نظامی در جنوب شرق یمن 11 کشته و 7 زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این حمله انتحاری روز یکشنبه یک پایگاه نظامی در شهر "المکلا" واقع در استان "حضرموت" در جنوب شرق یمن را هدف قرار داد. در میان قربانیان یک غیر نظامی نیز به چشم می خورد که به شدت مجروح شده است.المکلا بزرگترین شهر استان حضرموت است.

در رویدادی دیگر، وزارت کشور یمن از کشته شدن 3 و زخمی شدن یک تروریست در درگیری صنعاء خبر داد. در این حادثه تروریست ها به یک ایست بازرسی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری حمله کردند. این درگیری ها باعث کشته شدن یک شهروند یمنی شد.

روز گذشته در مجموعه درگیری های ارتش با تروریست ها، 7 فرد مسلح به هلاکت رسیدند. 

روز جمعه نیز افراد مسلح به یک ایست بازرسی حمله کردند که در این حمله 5 نظامی کشته و تعدادی دیگر به گروگان گرفته شدند. در مقابل ارتش یمن نیز موفق شد 3 تروریست را به هلاکت برساند.حمله روز جمعه به القاعده نسبت داده شده است.

ارتش یمن از روز 29 آوریل درپی افزایش حملات تروریستی، عملیات نظامی گسترده ای را در استان های جنوبی "ابین" و "شبوه" برای انهدام مواضع القاعده آغاز کرده است. این حملا باعث کشته شدن ده ها عضو القاعده شده است.در پی این حملات برای مقابله با حملات انتقام جویانه القاعده، صنعا و دیگر مراکز مهم یمن تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها