عناصر داعش در ورود به درعا ناکام ماندند

عناصر داعش در ورود به درعا ناکام ماندند
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 17:48

افراد مسلح اردنی که به تازگی از جنگ در سوریه بازگشته اند، از شکست چند روز پیش گروه تروریستی موسوم به دولت عراق و شام " داعش" در ورود به استان درعا و نزدیک شدن به مرزهای اردن خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد که خواستند هویتشان فاش نشود، در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه خاطرنشان کردند که داعش بارها برای یورش به درعا و ورود به این شهر تلاش کرده است اما جبهه النصره مانع این حمله شده و در نتیجه شمار زیادی از اعضای داعش از جمله چند تبعه اردن کشته شده و سایر مهاجمان فرار کرده اند.
افراد مسلح اردنی گفتند: درگیری های بین داعش و جبهه النصره در سایه افزایش اختلافات بین گروه های مسلح فعال در سوریه صورت می گیرد و دامنه آن به جبهه جنوبی نیز کشیده شده است.
از اواخر سال گذشته تا کنون، گروه مسلح "ارتش آزاد" و دیگر متحدان این گروه از جمله گروه های تروریستی جبهه النصره و جبهه اسلامی، حمله نظامی علیه برخی اماکن استقرار گروه تروریستی داعش را آغاز کرده اند و این حملات در شمال و شرق سوریه همچنان ادامه دارد.
این گروه ها، داعش را به تعامل با نظام سوریه و خدشه دار کردن چهره آنچه آن را انقلاب می نامند، متهم می کنند.
به گفته دیگر گروه های تروریستی فعال در سوریه، با توجه به این که استان درعا منطقه ای راهبردی و نزدیک به مرز سوریه با اردن است، داعش همواره برای به دست گرفتن کنترل آن تلاش می کند و به تازگی ویدیوهایی در سایت یوتیوب منتشر شده که در آن چند عنصر داعش تهدید می کنند که اردن را با چندین تن مواد منفجره هدف قرار خواهند داد.
به گفته منابع نظامی اردنی، ارتش اردن دو بار با استفاده از هواپیماهای جنگی، خودروهای حامل سلاح عناصر داعش را که در صدد ورود به خاک این کشور از طریق مرز سوریه بودند، منهدم کرده ند.
این منابع می گویند: ارتش اردن به صورت مکرر تلاش های گروه های تروریستی فعال در سوریه را برای قاچاق سلاح به خاک این کشور خنثی کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها