آخرین تحولات امنیتی سوریه

آخرین تحولات امنیتی سوریه
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 21:18

ارتش سوریه به عملیات خود در مناطق مختلف این کشور ادامه داد و موفق شد دهها تروریست تکفیری را به هلاکت برساند که مهمترین آنها یکی از سرکردگان گروه مسلح موسوم به جبهه اسلامی در شهر حلب بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ارتش سوریه در دومین مرحله ازعملیات نظامی در منطقه جوبر از سمت جنوب وارد این منطقه شد. منابع نظامی گفتند، دهها تروریست عمدتا خارجی در جریان درگیری های اخیر با ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

این منابع افزودند: گلوله باران ارتش و درگیری زمینی باعث اضمحلال افراد مسلح و سیطره بیشتر ارتش در منطقه شده است. درگیری ارتش با تروریست ها در شهر حماه نیز به هلاکت فرمانده یک گروه تروریست و شماری از مزدورانش انجامید.

ارتش سوریه در محورهای البریج و تله حلب در استان حلب نیز به سوی زندان مرکزی پیشروی کرد. همزمان محور بستان القصرب نزدیک مسجد حذیفه بن الیمان شاهد درگیری ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

ارتش سوریه خطوط تدارکاتی و تجمع افراد مسلح در روستای حریتان، اردوگاه حندرات و نبی زید در منطقه الاشرفیه را هدف قرار داد و حمله افراد مسلح به جمعیت الزهراء در حلب را ناکام گذارد.

درهمین حال، ابو احمد الحموی یکی از سرکردگان گروه مسلح جبهه اسلامی نیز در جریان درگیری با ارتش سوریه در شهر حلب به هلاکت رسید.

نیروهای ارتش سوریه همچنین مناطق غمام، السکریه و دیرحنا در ریف لاذقیه را به شدت گلوله باران کرده و شماری از افراد مسلح را کشتند.

درگیری ها میان گروههای مسلح در سوریه با یکدیگر نیز همچنان ادامه دارد به گونه ای که گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) ابوذیاب فرمانده نظامی گروه موسوم به "تیپ انقلابیون رقه" را در روستای فریعان اعدام کرد.

افراد مسلح نیز امروز با شلیک گلوله های خمپاره به میدان سعد الجابری در مرکز شهر حلب، یک غیر نظامی را کشته و 13 نفر دیگر را زخمی کردند.

انفجار یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی شهرک قدسیا در شمال دمشق نیز باعث کشته شدن 4 غیرنظامی شد.

درهمین حال، مقامهای سوریه با گروههای مسلح درباره خروج خانواده های محاصره شده در شهرک صنعتی عدرا در ریف دمشق در ازای آزادشدن برخی از زندانیان از سوی نظام سوریه، به توافق اولیه دست یافتند.

توافق شامل اجازه دادن افراد مسلح به خروج یکهزار و پانصد خانواده از عدرا در شمال شرق دمشق در ازای آزادسازی یکهزار و پانصد زندانی از تروریستهای مسلح توسط نظام سوریه و اجازه دادن افراد مسلح به ورود مواد غذایی به این شهر است.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها