جنگ‌طلبی آمریکا، عامل استعفای اخضر ابراهیمی + ویدیو

چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 19:37

دمشق، (العالم) – رییس دفتر پژوهش‌های وزارت اطلاع‌رسانی سوریه گفت: ارادۀ آمریکا برای استمرار بحران سوریه، علت اصلی استعفای اخضر ابراهیمی، نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه است.

ملاذ مقداد روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: طرفهای ذی ربط در بحران سوریه نتوانستند به دیدگاهی استراتژیک در زمینه توقف جنگ در این کشور دست یابند به ویژه آمریکا به عنوان یکی از طرفهای مزبور بیش از همه خواستار استمرار بحران در سطوح بین المللی است.

مقداد ادامه داد: سازمان ملل متحد و ابراهیمی تحت تاثیر آمریکا قرار داشته و همه چیز را از دیدگاه واشنگتن می نگرند.

به گفته وی، ابراهیمی نتوانست واقعیت جنگ جهانی علیه سوریه را ببیند بلکه خواست به این مساله به صورت تک بعدی بنگرد لذا طرفهای داخلی را مسوول دانست به طوری که گویی مساله سوریه نه مداخله آشکار آمریکا، عربستان، قطر، ترکیه و غرب بلکه مساله ای داخلی است.

رییس دفتر پژوهش های وزارت اطلاع رسانی سوریه با اشاره به عذرخواهی ابراهیمی از مردم سوریه یادآور شد: وی درباره نقش مثبت یا منفی طرفهای مختلف در سوریه سخنی به میان نیاورد و عذر خواهی کنونی وی نیز دیر است چون باید قبلا درباره مسوولیت اخلاقی طرف هایی که با خون مردم سوریه بازی کردند، سخن می گفت.

ملاذ مقداد درباره جانشین ابراهیمی گفت: جنگ تروریستی در سوریه بالاتر از سطح یک فرستاده بین المللی است بلکه نیازمند توافق بین المللی برای مبارزه با تروریسم است چون جنگ سوریه یک جنگ تروریستی است.

وی با بیان این که قاتلان و مزدوران 33 کشور در سوریه هستند، افزود: این جنگ فقط با اتخاذ موضع شجاعانه از سوی طرفهای بین المللی و داخلی برای توقف حمام خون از طریق خشکاندن منابع تروریسم، ضربه زدن به تروریسم بین المللی، بستن مرزها و توقف جنگ رسانه ای علیه سوریه متوقف خواهد شد.

اخضر ابراهیمی سه‌شنبه (23 اردیبهش ماه 1393) با حضور در جمع خبرنگاران رسما از استعفای خود سخن گفت و قرار است با پذیرش استعفای وی از سوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، و تعیین جانشین برای وی، 10 خرداد ماه کناره گیری کند.

tt-5-11:47

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها