آغاز اعتصاب غذای 5200 اسیر فلسطینی

آغاز اعتصاب غذای 5200  اسیر فلسطینی
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 13:40

وزرات امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد، 5200 اسیر دیگر در اعلام همراهی با اسرای موقت (امروز) پنج شنبه اعتصاب غذا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد حدود 5200 اسیر دیگر در اعلام همبستگی با اسرای موقت که بیست و هشت روز است اعتصاب غذا کرده اند اعتصاب غذا می کنند.
وزرات امور اسیران و آزادگان فلسطین همچنین درباره پیوستن هزاران اسیر دیگر به جنبش اعتصاب غذا در هفته آینده هشدار داد.
در بیانه این وزارت آمده است 120 اسیر در زندان «هداریم» و 40 اسیر از زندان «النقب» در اعلام همراهی با اسرای موقت امروز اعتصاب غذای خود را آغاز کرده‌اند، از جمله این اسرا، «مروان البرغوثی» و «احمد سعدات» هستند.
وزارت امور اسیران و آزادگان فلسطینی از وخیم شدن وضعیت سلامتی تعدادی از اسیران فلسطینی خبر داد و اعلام کرد که به علت وخامت وضعیت و بیهوش شدن اسرای فلسطینی، بیش از 20 نفر از آنها به بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی منتقل شده اند و شماری از آنها در سلول انفرادی نگه داری می شوند. این در حالی است که اشغالگران از پاسخگویی به خواسته های اعتصاب کنندگان سر باز می زنند و در چنین وضعیتی اقدام سیاسی برای رهایی اسرای اعتصاب کننده ضروری است.
در همین راستا، منابع خبری از وخامت شدید وضعیت "ایمن طبیش" اسیر فلسطینی از اهالی الخلیل خبر دادند. "جواد بولس" وکیل فلسطینی در این باره اظهار داشت: وضعیت سلامتی طبیش بسیار ناگوار است و اشغالگران کمیته ای را برای بررسی وضعیت سلامتی وی تشکیل داده اند. این در حالی است که وی در مقابل تلاش ها برای وادار کردنش برای شکستن اعتصاب غذا مقاومت می کند.
فواد الخفش مدیر مرکز تحقیقات اسرای "احرار" گفت: هر روز بر تعداد حامیان اسرای فلسطینی که بدون دلیل و به مدت نامعلوم در زندان نگهداری می شوند، افزوده می شود و همه اسرای در بند رژیم صهیونیستی از صبح (امروز) پنج شنبه اقدام به اعتصاب غذا کرده اند.
یادآور می شود: اسرای فلسطینی از 29 روز پیش تاکنون، اعتصاب غذای نامحدود خودشان را آغاز و بر ادامه اعتصاب غذا تا مرگ یا تحقق خواسته های عادلانه شان مبنی بر آزادی از اسارت تأکید کرده اند. 

پربیننده ترین خبرها