نماینده سوریه در سازمان ملل مطرح کرد؛

خوابی که غرب برای سوریه دیده است

خوابی که غرب برای سوریه دیده است
شنبه 3 خرداد 1393 - 10:52

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: غرب به دنبال ایجاد خلا قانون اساسی در سوریه است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "بشار جعفری" اظهار داشت: غرب می خواهد سوریه را وارد مرحله‌ انتقالی و خلا قانون اساسی کند تا کشور و دولت دچار فروپاشی شود.
جعفری درباره شکست تلاش غرب در تصویب پیش نویس قطعنامه ارجاع سوریه به دادگاه کیفری بین المللی، به شبکه لبنانی "المیادین" گفت: کشورهای غربی با استفاده از دو پرونده مسائل بشردوستانه و شیمیایی تلاش کردند که روسیه و چین را به چالش کشیده و در تنگنا قرار دهند.
وی شورای امنیت را به کوتاهی و سستی در ایفای نقش خود در حفاظت از صلح و سلامت کشورها متهم کرد.
بشار جعفری همچنین از وجود تغییری تاکتیکی و نه راهبردی در مواضع برخی کشورهای غربی درقبال بحران سوریه سخن گفت.
نماینده دائم سوریه به وجود دو پیش نویس قطعنامه انگلیس و عربستان اشاره کرد که به زودی مطرح خواهد شد و هدف از آنها به ترتیب مقابله با روند آشتی های اخیر در مناطق مختلف سوریه و تاثیر گذری بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.
وی درباره استعفای اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل در امور سوریه اظهار داشت: ما به ابراهیمی گفتیم، تا زمانی که مسیر ژنو اجرای گفت وگو بین سوری ها بدون دخالت خارجی را به همراه دارد، با آن موافق هستیم.
بشار الجعفری تأکید کرد: همه اسامی مطرح شده برای جایگزینی ابراهیمی شانس جدی ندارند و این جانشین باید بعد از رایزنی با دولت سوریه تعیی شود.
وی تصریح کرد: مسؤولان سوریه از کشورهای دوست خواسته اند تا تیم های ناظر بر انتخابات به این کشور بفرستند اما این درخواست از سازمان ملل نشده است.

پربیننده ترین خبرها