بحرین: رابطه با قطر همچنان بحرانی است

بحرین: رابطه با قطر همچنان بحرانی است
شنبه 3 خرداد 1393 - 16:19

وزیر امور خارجه بحرین همچنان تأکید دارد که بحران میان قطر و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات و بحرین تاکنون حل نشده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزرای امور خارجه دو کشور حوزه خلیج فارس در گفت وگو با الحیاة و در حاشیه مشارکت در همایش عربی همکاری کشورهای آسیایی و آذربایجان که ریاض هفته گذشته میزبان آن بود، نقطه نظرات خود را بیان کردند.

"شیخ خالد آل خلیفه" وزیر امور خارجه بحرین امروز (شنبه) به روزنامه سعودی الحیاة گفت: روابط میان قطر و دیگر اعضای شورای همکاری همچنان بحرانی است.

شیخ خالد آل خلیفه افزود: بحران با قطر تاکنون پایان نیافته و کمیته خلیج فارس ویژه حل اختلافات هنوز فعال است بدون اینکه زمان مشخصی برای پایان فعالیت خود اعلام کند.

اما "یوسف بن علوی" وزیرمشاور در امور خارجه عمان در واکنش به سخنان وزیر بحرینی در گفت وگو با الحیاة، با بیان اینکه مسقط پیش از این عضو کمیته ویژه حل اختلافات کشورهای خلیج فارس بوده است، خاطرنشان کرد که این بحران از نظر کشورش پایان یافته و دیگر مساله ای وجود ندارد.

وزیر عمانی خاطرنشان کرد: بحران خلیج فارس از نظر کشورش پایان یافته و هیچ مساله ای وجود ندارد.

دبیرخانه کل کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس با وجود اختلاف، از آنها برای شرکت در مراسم سی و سومین سالروز تاسیس دبیرخانه که دوشنبه آینده در ریاض پایتخت عربستان برگزارخواهد شد، دعوت کرده است.

اما منابع خبری کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته خاطرنشان کردند که برگزاری کنفرانس مشورتی که قرار است هفته آینده در ریاض آغاز به کار کند، هنوز قطعی نشده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها