جربا: آمریکا را "نود درصد" متقاعد کرده‌ایم!

جربا: آمریکا را
شنبه 3 خرداد 1393 - 19:05

سرکرده ائتلاف مخالفان سوریه مدعی شد، امریکایی‌ها تا 90 درصد نسبت به ارائه سلاح‌های "ویژه" به مخالفان سوری با هدف سرنگونی حکومت این کشور متقاعد شده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، احمد جربا در بیانیه ای که امروز شنبه صادره شده با تأکید بر اینکه "زمان آن فرا رسیده است که سلاح های تعیین کننده ای که مخالفان به آن نیاز دارند در اختیار آنها گذاشته شود"، خاطرنشان کرد: کمک های نظامی در هفته های آینده عملا در اختیار مخالفان قرار می گیرد.

جربا افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، خواستار عقد نشست فوق العاده اتحادیه عرب با هدف واگذاری کرسی سوریه در این اتحادیه به مخالفان شده اند. البته به تاریخ درخواست یا تاریخ برگزاری نشست فوق هیچ گونه اشاره ای نشده است. این کشورها همچنین پیشنهاد کرده اند که کشورهای موافق این امر، سفارتخانه های سوریه را نیز به ائتلاف مخالفان واگذار نمایند.

اظهارات جربا تنها چند ساعت پس از پایان دیدار چند روزه وی از پاریس منتشر می شود. وی در این دیدار با شماری از مقامات فرانسوی از جمله "فرانسوا هولاند" رئیس جمهور فرانسه و "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان، دیدار کرد.

سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در بیست و پنجمین نشست خود در 26 مارس گذشته، برخلاف انتظار ائتلاف مخالفان، واگذاری کرسی سوریه به ائتلاف مخالفان را تصویب نکردند. کرسی این کشور در اتحادیه عرب، از دو سال پیش تاکنون خالی مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها