پایان مهلت تروریست‌ها در درعا و آغاز هجوم ارتش

پایان مهلت تروریست‌ها در درعا و آغاز هجوم ارتش
شنبه 3 خرداد 1393 - 20:31

مهلت ارتش سوریه به گروه‌های مسلح در استان درعا مبنی بر زمین گذاشتن سلاح در مدت 10 ساعت پایان یافت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مهلت ارتش سوریه به گروه های مسلح مخالف برای زمین گذاشتن سلاح هایشان در مدت 10 ساعت، که از طریق اعلامیه های پخش شده توسط بالگردها به آنها اطلاع داده شده بود، پایان یافت.

ارتش سوریه، پس از پایان مهلت تعیین شده به عملیات خود در درعا ادامه داد و بالگردهای ارتش به دهها مقر گروه های مسلح در شهرک های جاسم و نوی در حومه درعا حمله کردند.

ارتش سوریه، پیشتر با انتشار بیانیه ای، خطاب به گروه های مسلح تاکید کرده بود که "چه دستاوردی از تخریب و ویرانی استحکاماتی که ملت و ارتش با هدف مقابله با رژیم صهیونیستی و متوقف کردن تجاوزات آن، بنا کرده بودند، به دست آوردید؟ قطعا تنها دستاوردتان، خدمت به دشمن است که اگر به گمراهی تان ادامه دهید، بهای گزافی را خواهید پرداخت.

در ادامه بیانیه آمده است: ارتش در تصمیم خود مبنی بر ریشه کن کردن تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به کشور کوتاهی نخواهد کرد. بی تردید ضربات ارتش در آینده شدیدتر، قوی تر و مؤثرتر خواهد بود و ما نیروی کافی برای نابودی تروریسم و پاکسازی کشور از وجود آن را در اختیار داریم.

ارتش در این بیانیه همچنین خواستار کنار گذاشتن سلاح و بازگشت به آغوش وطن شده و اعلام کرده بود که این هشدار، آخرین فرصت برای افراد مسلح است تا در مدت 10 ساعت تصمیم بگیرند تا به آغوش وطن بازگردند، یا به جهنم واصل شوند.

در تحولی دیگر، در حالی که افراد مسلح "گردان فلوجه حوران" برای کمک به تروریست های مستقر در شهرک نوی به سوی این منطقه حرکت کرده بودند، هواپیماهای جنگی سوریه آنها را هدف قرار داد و تار و مار کرد.

خبرها همچنین حاکی است که به دنبال حمله خمپاره ای دیروز تروریست های مسلح به یک تجمع انتخاباتی بشار اسد -کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سوریه- در جنوب این کشور، چند نفر کشته و مجروح شدند.

در حالی که رسانه های دولتی اشاره ای به شمار دقیق کشته ها نکرده اند، دیده بان حقوق بشر مخالفان، شمار کشته ها را 20 نفر، از جمله 11 غیرنظامی اعلام کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها