متخصص بمب گذاری خودروها در عراق کشته شد!

متخصص بمب گذاری خودروها در عراق کشته شد!
سه شنبه 6 خرداد 1393 - 14:05

العالم - منابع امنیتی عراق اعلام کردند نیروهای ویژه امنیتی، " ابو خدیجه الحدیثی" ، تروریست معروف و مسئول بمب گذاری خودروها در استان الانبار را در شرق شهر فلوجه به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نظامی روز سه شنبه گفت: الحدیثی در دوران نظام سابق مهندس ساخت تجهیزات نظامی بود و با پذیرفتن مسئولیت مستقیم بمب گذاری خودروها و کمربند های انفجاری در گروهک داعش به یکی از خطرناکترین تروریست های عضو این گروه تبدیل شده بود.

درهمین حال 21 تن از اتباع کشورهای مختلف عربی عضو گروه داعش در منطقه الشهداء در جنوب شهر فلوجه با حمله نیروهای عراقی به هلاکت رسیدند و در جنوب شهر موصل در استان نینوا نیز دو فرد مسلح که قصد بمب گذاری داشتند،  در انفجار زودهنگام بمب کشته شدند.

از سوی دیگر یک مقام پلیس استان نینوا امروز سه شنبه گفت نیروهای امنیتی توانستند حمله دو انتحاری به مرکز گردان های پلیس واکنش سریع در غرب موصل را خنثی کنند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود ، به السومریه نیوز گفت در جریان این عملیات دو فرد انتحاری کشته و چرخ دستی بمب گذاری شده آنها منفجر شد و نتوانستند از حصار خارجی مرکز گردان های پلیس در دو منطقه المشاهده و باب البیض در غرب موصل عبور کنند.

یک مقام فرماندهی لشکر دوم پیاده نظام ارتش عراق هم دیروز( دوشنبه) از کشف 16 بمب ، 6 خمپاره و یک گالن تی ان تی در شرق موصل توسط نیروهای این لشکر و انتقال مواد به مکانی امن برای خنثی سازی خبرداده بود.

کشف یک انبار بزرگ سلاح در شهر الرمادی توسط واحد مبارزه با تروریسم در عراق نیز از دیگر رویدادهای روی دوشنبه این کشور بوده است.

در این محل انواع سلاح های سبک و متوسط ، کارگاه بمب گذاری به اضافه مقادیری از ماده منفجره قوی c4 نگهداری می شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها