سفر تروریست سعودی در فلوجه به پایان رسید

سفر تروریست سعودی در فلوجه به پایان رسید
چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 14:52

"فهد العسیری" تروریست سعودی که تحت عنوان عمره از منزلش خارج شده بود، در فلوجه به هلاکت رسید.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سایت سعودی "المرصد" خبرهای ضد و نقیضی درباره مکان مرگ این تروریست سعودی وجود دارد. او دوهفته پیش از سفرش، از طریق واتس اپ پیامی را به یکی از خواهرانش فرستاد و به او گفت که وارد درگیری شده است که ممکن است جان سالم به در نبرد.
اما چهار روز پیش، خبر مرگ او در یک درگیری به خانواده اش رسید.
پیامی که به خواهر وی ارسال شد حاکی از این بود که وی در درگیری کشته شده است؛ فرستنده پیام هویت خود را اعلام نکرد ولی آن پیام از خط فهد ارسال شده بود.
به نوشته روزنامه عربستانی "مکه"، یکی از نزدیکان فهد العسیری از استان خمیس مشیط اعلام کرده است که وی تحصیلاتش را در دانشکده فنی پایان برده و در رشته برق فارغ التحصیل شده است، اما شغل مناسبی نیافت، به همین دلیل در کنار پدرش در مغازه ای در شهر خمیس مشیط مشغول شده بود.
بر اساس این گزارش، العسیری پیش از سفر هیچگاه درباره مسائل افراطی صحبتی نمی کرد، و از خود تمایلی برای پیوستن به گروه های افراطی یا دوستی با افرادی که مشکوک به داشتن چنین افکاری باشند، نشان نمی داد.
وی افزوده است که فهد هشت ماه پیش به همراه برخی از دوستانش برای انجام عمره از خانه خارج شد؛ اما خانواده وی مدتی بعد از شنیدن خبر حضور وی در ترکیه و قصدش برای ورود به خاک سوریه غافلگیر شدند.
در آن مدت وی با شبکه اجتماعی واتس اپ با خانواده اش در تماس بود و تصاویری از اماکنی که حضور داشت ارسال می کرد.
همراه وی افزوده است: تلاش های خانواده او برای بازگرداندنش به نتیجه ای نرسید. در یکی از مواردی که خانواده اش برای بازگرداندنش تلاش کردند زمانی بود که مقامات عربستان سعودی مشخص کردند که افرادی که در خارج از کشور در حال درگیری هستند می توانند بازگردند و مورد عفو قرار گیرند. اما او اعلام می کرد که تا زمانی که درگیری ها در سوریه ادامه دارد بازنخواهد گشت.
همراه و دوست وی در این خصوص افزوده است که فهد به همراه برخی از دوستانش از کشور خارج شد و همه دوستانش بازگشتند، اما خود او بازنگشت و خانواده اش نیز در تلاش هایش به جایی نرسید.
فهد طی هشت ماه با خانواده اش در تماس بود و فقط تصاویر اماکنی را که در آنها حضور داشت برای آنها می فرستاد، ولی درباره مکان دقیق خود و اینکه چه هدفی را دنبال می کند به آنها اطلاع نمی داد، و فقط به آنها می گفت که حالش خوب است.
همراه و دوست العسیری افزوده است که خانواده وی هنوز اطلاع ندارند که چه گروه و اشخاصی او را به این کار وادار و چگونه او را برای خروج از کشور متقاعد کرده اند. او از زمان خروج از منزل با مادرش تماس نگرفته است، در حالی که مادر او دچار حملات روانی شدید است به گونه ای که وضع او به حد بحران رسیده است.
پدر فهد درباره سخن گفتن از پسرش احتیاط می کند تا دستگاه های امنیتی سرنوشت او را مشخص کنند. او اعلام کرده است که از آنچه بر سر پسرش آمده است و ظالمانه او را به خدمت گرفته اند ناراضی است.
در برخی از شبکه های اجتماعی اعلام شد که العسیری لحظات آخر عمر خود را در شهر فلوجه و در درگیری موسوم به «انتقام فلوجه» گذرانده است.
به گفته این منابع وی در فلوجه عملیات انتحاری انجام داده است.
همچنین خبرها از عضویت او در گروهک «العز» در سوریه حکایت داشت، اما اخیرا آنجا را ترک کرده و به گروه تروریستی داعش در عراق پیوسته بود.

پربیننده ترین خبرها