نگرانی کارشناسان صهیونیست از غافلگیری در درعا

نگرانی کارشناسان صهیونیست از غافلگیری در درعا
پنج‌شنبه 8 خرداد 1393 - 16:39

تصمیم دولت اردن مبنی بر اخراج "بهجت سلیمان" سفیر سوریه در شرایط کنونی، به ویژه همزمان با فعال شدن جبهه جنوب درعا و حومه آن و همچنین مانور "شیر آماده" در اردن به فرماندهی امریکا، علامت سؤال های متفاوتی را در اذهان متبادر کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این رویدادها، چند روز پس از اظهارات رییس ستاد مشترک روسیه مبنی بر توطئه برخی از "کشورهای منطقه" برای حمله به سوریه انجام می گیرد و همچنین تحلیلگران غربی اعلام کرده اند به دنبال ورود عملی رژیم صهیونیستی با استفاده از امکانات اطلاعاتی و جاسوسی خود به جبهه رویارویی؛ منطقه جنوب سوریه، شاهد درگیری های نظامی گسترده و بزرگی خواهد بود.
علاوه بر این منابع امنیتی خاطرنشان کردند که حملات آتش بارهای ارتش سوریه به شهرک استراتژیک "نوی" در حومه درعا که به عنوان نقطه اتصال اردن، قنیطره (در سوریه) و جولان اشغالی، به شمار می آید ضربه بزرگی به دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) وارد می کند. زیرا در این حملات، اتاق عملیات این شهرک که به طور مستقیم توسط افسران سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی اداره و از آنجا عملیات گروههای مسلح هدایت می شود، مورد حمله مستقیم قرار گرفت و منهدم شد.
براساس اطلاعات منتشر شده، یگان هایی از ارتش سوریه، قبل از حمله به مخفیگاه های تروریست ها در "نوی"، افراد مسلح را در یکی از مناطق اطراف این شهرک رصد کردند که بعدها مشخص شد، این افراد از اعضای گردان "باشان" رژیم صهیونیستی بوده اند. این منابع خاطرنشان کردند احتمالا افراد این گردان پس از اطلاعات رصد شده توسط اتاق عملیات ارتش سوریه در جبهه جنوبی، در کمین یکی از تیم های ویژه ارتش سوریه گرفتار شده اند.
اگرچه درباره سرنوشت اعضای این گردان رژیم صهیونیستی توسط منابع امنیتی و رسانه ای اخباری منتشر نشده است، اما پایگاه صهیونیستی "دبکا" که تنها به نگران کننده دانستن حوادث میدانی اخیر جبهه درعا بسنده کرده است، افتادن این افراد در کمین مزبور را تأیید یا رد نکرده است.
دبکا، فقط به این نکته بسنده کرده است که ارتش اردن، لشکر دوم خود را در طول مرز با سوریه به حالت آماده باش جنگی درآورده است. به نوشته دبکا، به علت نقشه های دقیق ارتش سوریه برای عملیات در این منطقه، نگرانی های اردن و این رژیم در دوره اخیر کم کم در حال افزایش است.
به نوشته دبکا، نگران کننده ترین نکته در زمینه حوادث درعا برای تل آویو، آن است که ستاد مشترک نیروهای مسلح سوریه جنگ را به سوی مرز با اردن و فلسطین اشغالی بکشانند.
منابع امنیتی همچنین به عملیات گسترده قاچاق سلاح گروه های مسلح در درعا از طریق تونلهایی اشاره کرده اند که افراد این گروهها در نزدیکی سد "الوحده" در مرز سوریه با اردن حفر کرده اند. از سوی دیگر، الکس فیشمن، از نویسندگان روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونت" از فرماندهان نظامی رژیم اشغالگر درخواست کرد سلاح های بیشتری را برای گروههای مسلح در جنوب سوریه منتقل نمایند.
فیشمن همچنین خاطرنشان کرد: هماهنگی میان ارتش سوریه و حزب الله در جبهه درعا، به منطقه جولان نزدیک مرز نیز کشیده شود. در همین راستا، "رون بن یشای" تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه مزبور نیز تأکید کرد: نیروهای دولت سوریه در آستانه کنترل گذرگاه باریک منتهی به قنیطره و همچنین تسلط بر آن شهر و همچنین مسیر دمشق به روستاهای دروزی نشین در منطقه "حاضر" قرار دارند.
این کارشناس نظامی صهیونیست، با اشاره به نشانه های نگران کننده درباره روند درگیری های درعا و حومه آن به نفع سوریه، بر "ضرورت استراتژیک" افزایش کمک به عناصر مسلح در جنوب سوریه تأکید و خاطرنشان کرد: حتی در صورتی که نیاز باشد (رژیم) اسرائیل به طور علنی برای مقابله با ارتش سوریه و همپیمانانش در این زمینه دخالت نماید، باید این امر صورت گیرد.
با توجه به نگرانی نهادهای تصمیم گیرنده در امریکا درباره "پیروزی آینده" بشار اسد، رییس جمهور سوریه، در انتخابات این کشور؛ همه احتمال ها درباره افزایش تنش ها در جبهه جنوبی همچنان پابرجاست.
علاوه بر این به تازگی مرکز تحقیقات نظامی وابسته به دانشکده جنگ امریکا، گزارشی را منتشر کرد که در آن، به پیروزی قریب الوقوع ارتش سوریه در بازپس گیری کامل شهر حلب از "مخالفان مسلح" اشاره شده بود.
از سوی دیگر کارشناس نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره "اقدامات غافلگیر کننده نظام سوریه در درگیری های آینده در درعا" هشدار داد.

پربیننده ترین خبرها