پاکسازی شهر مهم قصیر

پاکسازی شهر مهم قصیر
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:36

ارتش سوریه روز چهارشنبه 15 خرداد 1392 اعلام کرد که شهر مهم و راهبردی قصیر را کاملا از وجود گروه های تروریستی و مسلح پاکسازی کرد.

در آخرین نبردها برای بازپس گیری قصیر تعداد زیادی ازتروریست ها به هلاکت رسیده و عده از آنان نیز خود را تسلیم کردند.
گروههایی از تروریست ها نیز به سمت مناطق اطراف و شهر الضبعه  متواری شدند.
شهر قصیر در غرب سوریه و 35 کیلومتری شهر حمص مرکز استان حمص، طی دو هفته صحنه درگیری های شدید میان نیروهای ارتش و تروریست های مسلح در سوریه بود. به دلیل هم مرز بودن این شهر با لبنان، قصیر یکی از راه های اصلی انتقال تروریست و سلاح و تجهیزات برای گروه های مسلح به شمار می آمد.
همزمان با حمله ارتش سوریه برای پاکسازی شهر قصیر، شبکه‌های ماهواره‌ای حامی گروه های مسلح و همچنین سران این گروه‌ها برای تحریک افکار عمومی و تحت فشار قرار دادن ارتش و دولت سوریه جهت دست کشیدن از این عملیات مهم، مدعی حضور ده ها هزار نفر از شهروندان در قصیر شدند.
از جمعیت 50هزار نفری این شهر از یک سال پیش که تروریستها بر آن مسلط شدند؛ بیش از 40 هزار نفر به لبنان و شهرها و مناطق امن قرار کردند و بقیه آنها نیز سه هفته پیش و با فرصتی که ارتش سوریه در اختیار آنها گذاشت از راه های امن به خارج از منطقه درگیری منتقل شدند.
ورود ارتش سوریه به قصیر و پاکسازی همه مناطق آن، مشخص کرد که هیچ شهروندی در آن حضور نداشته است و نشان داد که طرف‌های حامی تروریستها و سران آن در حال جنگ روانی بوده و موضوع حضور شهروندان را بهانه کرده بودند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها