نگرانی اینترپل از پایان جنگ در سوریه

نگرانی اینترپل از پایان جنگ در سوریه
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 13:19

اینترپل به انگلیس درخصوص افزایش خطرات عملیات تروریستی علیه این کشور بعد از پایان جنگ در سوریه هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "ایندیپندنت" با انتشار این خبر تأکید کرد: گزارش اینترپل نشان می دهد که انگلیس طی سال گذشته در معرض دهها نقشه تروریستی قرار داشته است؛ و این کشور همچنان یک هدف اصلی در اروپا به شمار می رود و بعد از فرانسه در رتبه دوم تعداد حملات تروریستی قرار دارد.
ایندیپندنت به نقل از "روب واینرایت" مدیر اینترپل نوشت: پدیده سوریه جنبه جدیدی به تهدیدات موجود در کشورهای اتحادیه اروپا می دهد، زیرا گروههای جدیدی را به اروپا با توانمندی و قصد اجرای اقدامات تروریستی جلب می کند.
به نوشته این روزنامه، گزارش اینترپل نشان می دهد؛ تا زمانی که در سوریه جنگ ادامه دارد، این کشور همچنان بهترین خاستگاه برای کسانی است که می خواهند به صفوف عناصر به اصطلاح "جهادی" ملحق شوند.
در این گزارش آمده است: شمار جنگجویان خارجی گروههای مسلح در سوریه در اواخر سال 2013 میلادی به حدود یکهزار نفر افزایش یافت، که صدها نفر از آنها تبعه انگلیس هستند و از این تعداد 20 نفر کشته شده اند.
این گزارش همچنین هشدار داد: برخی سازمانهای غیردولتی به عنوان پوششی برای انتشار تبلیغات تروریستی و جذب جوانان به منظور پیوستن به افراد مسلح در سوریه از طریق ترکیه مورد استفاده قرار می گیرند، و ترکیه گذرگاهی برای تروریست ها به شمار می رود که از طریق آن به سوریه می روند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها