مردمی که برای یازدهمین بار سالگرد ارتحال امام را برگزار می‌کنند

مردمی که برای یازدهمین بار سالگرد ارتحال امام را برگزار می‌کنند
سه شنبه 13 خرداد 1393 - 18:45

روزنامه نگار و نویسنده عراقی تأکید کرد: هر بار که سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرا می رسد، آنقدر غم و اندوه مرا فرامی گیرد که با قلم خود فقط مقدار اندکی از این غم و اندوهم را می توانم روی کاغذ بیاورم؛ امامی که هر چند در میان ما نیست ولی یاد و خاطره اش زنده است .. و یک بار گفتم که امام خمینی (ره) رحلت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "قاسم العجرش" روز سه شنبه در مطلبی در سایت روزنامه "المراقب العراقی" با بیان اینکه قبلا هم گفته است که امام خمینی (ره) رحلت نکرده است، خاطرنشان کرد: ما عراقی‌ها امسال برای "یازدهمین بار" مراسم ارتحال چراغ راه هدایت امام خمینی (ره) را برگزار می کنیم؛ مراسمی که قبلاً نمی توانستیم آن را گرامی بداریم؛ و هر سال حسرت برگزاری مراسم ارتحال امام (ره) در سینه‌هایمان می ماند.
وی افزود: معمولا در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) حُضّار سخنانی درباره جایگاه ، انقلاب عظیم ، زهد و تقوای ایشان بیان می‌دارند، و از وی به عنوان شخصیتی که امت اسلامی را بار دیگر سربلند کرد، یاد می کنند؛ ولی هر چقدر هم که درباره خصوصیات والای امام خمینی (ره) گفته شود، باز هم کم است .
العجرش خاطرنشان کرد: سخنران ها هر چقدر هم که درباره شخصیت والای امام خمینی (ره) سخنرانی کنند، باز هم اذعان می کنند که کوتاهی کرده اند و حق مطلب را ادا نکرده‌اند؛ چون عراقی‌ها به حکم همسایگی کشورشان با ایران و اقامت طولانی امام خمینی (ره) در عراق بیش، از دیگران امام خمینی (ره) را می شناسند و از اندیشه های ایشان مطلع هستند .
وی ادامه داد: سخنران ها مطالب مفصلی درباره تأثیر قیام امام خمینی (ره) در جهان اسلام و ایستادگی ایشان در برابر زورگویان زمان بیان می کنند، و با این حال می گویند که بازگو کردن ابعاد قیام امام خمینی(ره) به وقت بیشتری نیاز دارد .
این روزنامه نگار عراقی اظهار داشت: سخنران‌ها امام خمینی (ره) را چراغ راه هدایت معرفی می کنند، و بر لزوم الگو گرفتن از قیام ایشان تأکید می کنند.

پربیننده ترین خبرها