استرالیا قدس شرقی را اشغال شده نمی‌داند !

استرالیا قدس شرقی را اشغال شده نمی‌داند !
جمعه 16 خرداد 1393 - 10:36

مجلس سنای استرالیا، استفاده از عبارت "اشغالی" از قدس شرقی را لغو کرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، "جورج براندیس" از نمایندگان مجلس سنای استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که کانبرا شهرک سازی در قدس اشغالی را "قانونی" می داند.
این نماینده سنای استرالیا در حمایتی آشکار از اشغالگری رژیم صهیونیستی، مدعی شد: "توصیف قدس شرقی با عبارت اشغالی، اقدامی تحقیر آمیز، نامناسب و بی فایده است."
وی با ادعای اینکه قدس شرقی از "مناطق مورد مذاکره" است، ادامه داد: "دولت استرالیا دیگر مناطق مورد مذاکره را با اینگونه عبارتها که بیانگر پیشداوری است، توصیف نمی کند."
رژیم صهیونیستی در تجاوزی نظامی در ژوئیه 1967، قدس شرقی، کرانه باختری و باریکه غزه را اشغال کرد. این رژیم در سال 1981 نیز در اقدامی غیرقانونی قدس شرقی را بخشی از خود دانست.
شماری از اعضای مجلس سنای استرالیا به این بیانیه اعتراض کرده و گفتند که استرالیا به نفع قطعنامه های سازمان ملل متحد در سالهای 2011 و 2012 رأی داد؛ و در آن قطعنامه‌ها درباره شهرک های صهیونیست نشین در قدس شرقی، از این عبارتها استفاده شده است.
از سوی دیگر "نیک زینوفون" از اعضای به اصطلاح مستقل سنای استرالیا مدعی شد که لغو استفاده از عبارت "اشغالی" در ارتباط با قدس شرقی "تحولی بزرگ" در سیاست خارجی استرالیا است.

پربیننده ترین خبرها