تظاهرات گسترده در بحرین + فیلم

شنبه 17 خرداد 1393 - 09:55

هزاران نفر از مردم بحرین با دعوت گروه‌های مخالف تظاهرات گسترده ای را برای تأکید بر پایبندی به خواسته های خود و ضرورت محاکمه قاتلان برگزار کردند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بحرینی ها عصر دیروز در این تظاهرات خواستار آزادی بازدشت شدگان و تحویل پیکر شهید عبدالعزیز العبار شدند، که نزدیک به 2 ماه است مسؤولان بحرینی آن را نزد خود نگه داشته اند.

آنان همچنین در شعارهای خود، خواستار دخالت شورای امنیت برای توقف اقدامات رژیم آل خلیفه ضد مردم بی دفاع بحرین شدند و تأکید کردند که حرکت مسالمت آمیزشان تا تحقق همه مطالبات ادامه می یابد.

این تظاهرات از منطقه "الدراز" تا "سار" با حضور اقشار مختلف مردم بحرین برگزار شد.
گروه های بحرینی در پایان این تظاهرات با صدور بیانیه ای تأکید کردند که این کشور نیازمند طرح سیاسی بزرگ از طریق یک فرایند سیاسی واقعی و برابر است که مردم بر اساس آن بتوانند حقوق کاملی در اداره کشور داشته باشند.
آنها همچنین تأکید کردند که همه روشهای پلیسی در برخورد با مردم، چهره واقعی رژیم را آشکار کرده است. رژیمی که در حال استفاده از سلاح است و از گفتگوی جدی فرار می کند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی در خطبه های دیروز نماز جمعه مسجد امام صادق (ع) در منطقه الدراز بحرین، گفت: کسی نمی تواند منکر این شود که بحرین در شرایط بحرانی سخت بین حکومت و مردم به سر می برد و راه حل آن نیازمند توافق طرفین این بحران است و ظلم وستم اساس این مشکل است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها