نتانیاهو و پرز تلفنی به سیسی چه گفتند؟

نتانیاهو و پرز تلفنی به سیسی  چه گفتند؟
يکشنبه 18 خرداد 1393 - 17:36

العالم - عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری جدید مصر در تماس تلفنی رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر پایبندی دولت خود به معاهده کمپ دیوید تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، شبکه تلویزیونی مصر گزارش کرد که شیمون پرز رئیس رژیم اشغالگر قدس و بنیامین نتانیاهو نخست وزیرآن رژیم در تماس های تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری منتخب مصر، موفقیت وی در انتخابات را تبریک گفته اند.

السیسی در این تماسها با تقدیر از حمایت اشغالگران قدس ، بر پایبندی مصر به تمام تعهدات بین المللی از جمله معاهده کمپ دیوید تاکید کرد.

مقام های صهیونیستی نیز براهمیت معاهده صلح میان قاهره و تل اویو تاکید کرده اند.

رئیس جمهوری مصر همچنین از شرایط فعلی به عنوان مرحله ای مهم برای حل قضیه فلسطین یاد کرد.

از زمان حسنی مبارک ، وعده مقام های مصری بر حل قضیه فلسطین همواره عمدتا به خواست های رژیم اشغالگر قدس توجه داشته است . محاصره نوار غزه، از ژوئن ۲۰۰۷ با همکاری مستقیم امنیتی قاهره و تل آویو با هدف تحت فشار قرار دادن دولت منتخب حماس در غزه از جمله  اقدام های مشترک صهیونیست هاو مصر برای نابودی آرمان های واقعی مردم فلسطین بوده است.

محاصره غزه که از سال ۲۰۰۷ و در پی پیروزی حماس در انتخابات و شکست جنبش فتح و توافق مصر و اسرائیل شروع شد، تاکنون منجر به خسارات بسیار مالی و جانی به مردم فلسطین شده و حتی در دوره کوتاه حکومت اخوان المسلمین به رهبری محمد المرسی در مصر نیز ادامه یافت.

تاکید ژنرال عبدالفتاح السیسی ، بر پایبندی به معاهده کمپ دیوید درتماس با مقام های صهونیست در شرایطی مطرح می شود که با وقوع انقلاب مصر در بهمن ماه سال 1389 ، پیش بینی می شد این پیمان از میان برداشته شود.

مردم انقلابی مصر در جریان اعتراض ها و تظاهرات خود همواره خواستار قطع روابط با رژیم اشغالگر قدس و لغو پیمان کمپ دیوید شده اند.

"مردم انقلابی مصر درجریان اعتراض ها و تظاهرات خود همواره خواستار قطع روابط با رژیم اشغالگر قدس و لغو پیمان کمپ دیوید شده اند."

معاهده کمپ دیوید نام پیمانی است که به وسیله انور سادات رئیس جمهوری وقت مصر و مناخیم بگین، نخست وزیر وقت اسرائیل در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ در آمریکا به امضا رسید.

این  پیمان پس از دوازده روز مذاکرات مخفی و با میانجی‌گری واشنگتن در کمپ دیوید که یکی از استراحتگاه‌های روسای جمهوری ایالات متحده آمریکا است نهایی شد و در تاریخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۷۸ با حضور جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا در کاخ سفید به امضا نهایی رسید.

انور سادات به دلیل خیانت به مردم عرب در به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر قدس و به سبب امضاء قرارداد کمپ دیوید  دو سال بعد در هنگام یک رژه نظامی ترور شد.

عبدالفتاح السیسی که در اسفند ماه سال 1391 با کودتا محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری مصر پس از انقلاب را سرنگون کرد، در انتخابات هفته گذشته، با 23 میلیون و 780 هزار و 104 رأی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.

وی بیش از 96 درصد آرای انتخابات را کسب کرد.

بسیاری از گروههای مخالف از جمله اخوان المسلمین گروه وابسته به محمد مرسی این انتخابات را تحریم کردند.

"عبدالفتاح سیسی" امروز ( یکشنبه) با حضور در دادگاه عالی قانون اساسی مصر، به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور سوگند یاد کرد.

"عدلی منصور" رئیس جمهوری موقت مصر پس از سوگند خوردن "عبدالفتاح سیسی" به عنوان رئیس جمهوری جدید این کشور، به پست قبلی خود یعنی ریاست دادگاه عالی قانون اساسی بازگشت.

کودتای عبدالفتاح السیسی عدلی منصور را برای دوره ای چند ماهه رئیس جمهوری موقت مصر کرد.

پربیننده ترین خبرها