عکس: گشت شبانه استاندار نینوا با سلاح در موصل

عکس: گشت شبانه استاندار نینوا با سلاح در موصل
دوشنبه 19 خرداد 1393 - 11:27

استاندار "نینوا" در عراق اهالی موصل را به تشکیل کمیته های مردمی برای حفاظت از مناطق مسکونی در برابر حملات گروه تروریستی داعش دعوت کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از"السومریه نیوز"، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا در بیانیه ای از ساکنان "موصل" خواست از شهر خود دفاع کنند و با تشکیل کمیته های مردمی در مواقع نیاز علیه تروریست ها وارد عمل شوند.

وی از همه نیروهای امنیتی استان خواست ماموریت این کمیته ها را تسهیل کنند.

النجیفی در این بیانیه اعلام کرد: کمیته های مردمی اهالی موصل بدون هیچ رویکرد سیاسی تشکیل خواهد شد و نحوه عملکرد این کمیته ها از طرف استانداری اعلام می شود.

استاندار موصل با بیان اینکه آماده دفاع از اهالی موصل و همه ساکنان استان نینوا است، گفت: همه تلاش خود را دراین جهت به کار خواهند گرفت و درصورت نیاز، جان خود را فدای عزت اهالی استان خواهد کرد.

النجيفي در این بیانیه افزود:امروز، از ارزش های دین خود که تروریست ها درصدد تخریب آن هستند، دفاع می کنیم.

استاندار نینوا تاکید کرد: امروز موصل به مردانی نیاز دارد که از آن دفاع کنند، امروز روزی است که در آن همه ارزش های مردانگی را که بر پایه آن رشد کردیم، به خاطر می آوریم و به جهانیان اثبات می کنیم که در موصل مردانی هستند که شیفته مرگ با شرافت هستند.

وی افزود: باید از خود بپرسیم آیا درست است خانه و کاشانه خود را ترک کنیم و در مناطق دیگر در خیمه و چادرزندگی کنیم و لقمه ای نانی با منت دریافت کنیم؟ یا اینکه شایسته است که از خانه، دارایی و کرامت خود دفاع کنیم و در سرزمین خود دفن شویم تا پس از ما فرزندان و نوه های ما بگویند اینان همان مردانی هستند که در راه دین، شهر و آبرو و شرف خودشان فداکاری کردند.

استاندار موصل تاکید کرد که وی اولین کسی خواهد بود که نه به عنوان استاندار بلکه به عنوان یکی از اهالی موصل در دفاع از شهر موصل و ساکنان آن ، سلاح به دست خواهد گرفت.

در تصاویری که از تلویزیون های عراق پخش شده است، "اثیل النجیفی" استاندار نینوا شبانه سلاح به دست در خیابان های موصل گشت زنی می کند.

شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال بغداد پایتخت عراق از بامداد روز جمعه (6 ژوئن) صحنه حملات عناصر گروه تروریستی داعش است.

 درگیری نیروهای امنیتی و پلیس با عناصر داعش موجب کوچ جمعی از اهالی شهر به مناطق امن تر در داخل استان یا خارج از آن شده است.
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها