مالکی: داعش در سامرا به دنبال فتنه‌انگیزی بود

مالکی: داعش در سامرا به دنبال فتنه‌انگیزی بود
شنبه 17 خرداد 1393 - 10:33

نخست وزیر عراق گفت: حمله داعش به سامرا و مرقد امامین عسکریین (ع)، تلاشی شکست خورده برای ایجاد فتنه مذهبی و سبک کردن محاصره تروریست های استان الانبار بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" تأکید کرد: گروه های جنایتکار در یک اقدام مایوسانه دیگر، به هدف ایجاد فتنه مذهبی میان مردم عراق و روحیه دادن به بازمانده تروریست های تحت محاصره در استان الانبار، تلاش کردند با حمله به بارگاه امامین عسکریین (ع)، عراقی ها را به جنگ با یکدیگر تشویق کنند و به روزهای سیاه پیشین بازگردانند.

وی افزود: واکنش نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی قهرمان عراقی، قویتر و شدیدتر از نیروی تروریست ها بود، و آنها توانستند با توکل بر خداوند این جنایت زشت را که هدف آن از بین بردن اتحاد مردم و بی ثباتی امنیت و ثبات کشور بود، خنثی کنند.

مالکی خطاب به نیروهای نظامی گفت: آن چه که علاوه بر نیروی نظامی، توان شما را افزایش داد بیداری و همکاری اهالی سامرا و نیروهای غیور جنبش بیداری بود که می تواند برای سایر شهرهایی که در معرض تروریسم قرار دارند الگوی خوبی باشد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: این همبستگی و انسجام شهروندان و دستگاههای امنیتی برای مقابله با شر و تروریسم، به تروریست ها فهماند که بعضی شهرهای عراق، مامن تروریست ها نخواهند شد.

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند روز پنجشنبه حمله عناصر گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) به مرقد امامین عسکریین علیهما السلام را خنثی کنند. نیروهای داعش در ابتدای حمله تعدادی از محله های سامرا را تحت کنترل خود گرفتند و ده ها تن از شهروندان و نیروهای پلیس را به قتل رساندند.

وزارت دفاع عراق عصر همان روز با اعلام پاکسازی شهر سامرا، تأکید کرد که دوباره همه مناطق شهر تحت کنترل درآمده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها