اذعان رئیس پارلمان عراق به حمایتهای خارجی از داعش

اذعان رئیس پارلمان عراق به حمایتهای خارجی از داعش
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 14:00

رئیس پارلمان عراق در نخستین اظهاراتش پس از سقوط شهر موصل به دست گروه تروریستی داعش، اذعان کرد که این کشور از طریق داعش هدف حمله خارجی قرار گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبه العالم، "اسامه النجیفی" به خبرنگاران گفت: همه گروه های سیاسی و ملی گرا باید با این تروریسم مقابله کنند.
وی اظهار داشت: عناصر مسلح داعش به سلاح های سنگین از جمله بالگرد جنگی دست یافتند.
النجیفی تأکید کرد: دولت هنوز از پارلمان نخواسته است که در کشور وضعیت فوق العاده اعلام شود.
رئیس پارلمان عراق خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم نیازمند تلاشهای بین المللی است.
وی اظهار داشت که احتمالا امروز یا فردا سران سیاسی عراقی نشستی را برگزار کنند.
رئیس پارلمان عراق با اذعان به اینکه عراق توسط داعش هدف حمله خارجی قرار گرفته است، تأکید کرد این حمله از سوی اتباع خارجی کشورهای مختلف صورت گرفته و باید برای مقابله با آن متحد شد.
النجیفی حوادث موصل را فاجعه بار خواند و تأکید کرد که باید دلایل سیطره داعش بر موصل بررسی شود.

اظهارات کنونی اسامه النجیفی درحالی است که وی 4 ماه قبل در واکنش به آغاز عملیات ارتش عراق در استان الانبار برای نابودی عناصر داعش، در خصوص احتمال جنگ بین ارتش و مردم هشدار داده بود.
نجیفی در آن زمان گفته بود که بحران استان الانبار نیازمند یک راه حل سیاسی است و نه فقط نظامی، زیرا به دلیل ضعف تفاهمات سیاسی و روابط سست دولت با مردم، تروریسم وارد این شهر شده است.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق، حدود چهار ماه قبل اعلام کرده بود که عربستان و قطر مسؤول بحران امنیتی این کشور هستند و این دو کشور علیه عراق اعلام جنگ کرده‌اند.
مالکی دلیل مطرح کردن این اتهام علیه عربستان و قطر را ، حضور گروه‌هایی در عراق دانست که با اهداف خارجی و با تحریک این دو کشور فعالیت می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها