نماینده عراقی: تا چند روز قبل داعش را انقلاب می‌نامیدند

نماینده عراقی: تا چند روز قبل داعش را انقلاب می‌نامیدند
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 15:27

نماینده ائتلاف دولت قانون با بیان اینکه مخالفان ارتش عراق تا چند روز قبل "داعش" را انقلاب مردم در استانها می نامیدند، از اتهامات رئیس پارلمان عراق به ارتش انتقاد کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم خانم "حنان الفتلاوی" در واکنش به اظهارات "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان درخصوص بحران استان نینوا گفت: اظهارات اسامه النجیفی رئیس پارلمان تأسف بار و ناامید کننده است؛ النجیفی به جای حمایت از نیروهای امنیتی آنان را متهم می کند و در توانانی آنان تشکیک می کند.
وی افزود: نیروهای امنیتی حال نبرد هستند و شهید می دهند، و این درحالی است که او (النجیفی) هنوز از غرور و تکبر دست نکشیده است.
الفتلاوی به شبکه عراقی "سومریه نیوز" گفت: النجیفی با سفارت آمریکا و بارزانی تماس می گیرد ولی ارتباطی با نخست وزیر برقرار نمی کند.
الفتلاوی تأکید کرد: از چند ماه قبل دولت درحال هشدار دادن است و از گروه های سیاسی می خواهد با اتخاذ مواضع یکپارچه از نهادهای امنیتی حمایت کنند.
وی ادامه داد: ما می گوییم که دشمن ما یکی است و ما در یک کشتی هستیم، و کل مردم عراق هدف قرار گرفته اند؛ ولی در مقابل از النجیفی و امثال او فقط این سخن را می شنویم که ارتش را از شهرهای ما خارج کنید .. ارتش را از موصل و الانبار خارج کنید.
این نماینده عراقی خاطرنشان کرد: تا چند روز قبل می گفتند که داعش وجود ندارد و داعش را انقلاب استانها می نامیدند.
وی افزود: همان ارتشی که آن را به طایفه گری متهم می کردند و آن را ارتش مالکی می نامیدند اکنون با قدرت ایستاده و در حال دفاع از موصل و مقدسات موصل و اراضی آن است.
الفتلاوی از رئیس پارلمان عراق خواست به شکست برادرش (استاندار موصل) طی سالها اعتراف کند.
وی درباره استاندار موصل و برادر اسامه النجیفی رئیس پارلمان عراق گفت: وی مخالف نهادهای امنیتی بود و با آنها همکاری نمی کرد .. النجیفی به جای متهم کردن دلاورمردان ما در نهادهای امنیت، روحیه آنان را تخریب می کند.
الفتلاوی با بیان اینکه جنگ از سوریه کاملا به عراق منتقل شده است، از همه سیاستمداران و مسؤولان عراقی خواست برای مقابله با این هجمه و بیرون راندن داعش متحد شوند.
عناصر داعش بامداد امروز با یورش به استان نینوا، شهر موصل را کاملا تحت کنترل خود در آوردند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها