مالکی خواهان اعلام وضع فوق‌العاده در سراسر عراق شد

مالکی خواهان اعلام وضع فوق‌العاده در سراسر عراق شد
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 15:58

در پی اشغال استان نینوا و شهر موصل توسط تروریست‌های داعش، نوری مالکی نخست وزیر این کشور دقایقی پیش در سراسر عراق وضع فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، نخست وزیر عراق بعد از ظهر سه شنبه با قرائت بیانیه ای که به طور مستقیم از رسانه ها پخش شد، در سراسر این کشور وضع فوق العاده اعلام کرد و از مجلس عراق خواست برای مقابله با گروهک تروریستی داعش، برقراری وضع فوق العاده را تأیید کند.

نوری مالکی در این بیانیه تاکید کرد: دولت، تصمیم دارد در تمام عراق، وضع فوق العاده اعلام کند و از مجلس می خواهیم جلسه ای فوری برای اعلام وضع فوق العاده در کشور جهت مقابله با گروه تروریستی داعش برگزار کند.

نخست وزیر  عراق همچنین بر مجازات تمامی کسانی که با کوتاهی خود موجب بروز چنین وضعی دراستان نینوا شده اند، تأکید کرد.

وی در ادامه، با اشاره به ضرورت تایید اقدامات دولت عراق توسط سازمان ملل، ضرورت کنترل مرزها توسط کشورهای همسایه را مورد تاکید قرار داد.

نوری مالکی سپس از همه وزارتخانه های عراق خواست به خانواده های آواره شده رسیدگی کنند.

یادآور می شود، تروریست های داعش از دوشنبه شب ساختمان استانداری نینوا و فرودگاه موصل و دو شبکه ماهواره ای "سما الموصل" و "نینوا الغد" و همچنین شماری از مراکز امنیتی و نهادهای رسمی دولت را در این استان اشغال کردند و در دو ساحل راست و چپ شهر مستقر شدند و هزاران تن از زندانیان ِ زندان های بادوش، التسفیرات و بخش مبارزه با تروریسم را فراری دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها