امتناع کردستان عراق از کمک به آوارگان موصل

امتناع کردستان عراق از کمک به آوارگان موصل
پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 - 10:07

با آواره شدن 32 هزار خانوار از شهر موصل به دلیل حمله گروه تروریستی داعش و خودداری منطقه کردستان عراق از پناه داده این آوارگان، هلاح احمر عراق از صلیب سرخ جهانی درخواست کمک کرده است.

به گزراش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جمعیت هلال احمر عراق اعلام کرد که بیش از 32 هزار خانوار از شهر موصل دیروز در منطقه العراء در مرزهای منطقه کردستان مستقر شده اند و این جمعیت به بیش از 20 هزار خانوار در زمینه غذایی و نیازهای ضروری کمک رسانی کرده است.
"محمد خزاعی" دبیر کل و معاون امور فنی جمعیت هلال احمر عراق در گفت وگو با سومریه نیوز خاطرنشان کرد، به خاطر موافقت نکردن منطقه کردستان با برپایی اردوگاه برای آوارگان در اطراف شهرهای کردستان عراق، بیش از 32 هزار خانواده عراقی اهل موصل دیروز در العراء در مرزهای منطقه کردستان مستقر شده و اجازه ورود به منطقه کردستان را نیافتند.
خزاعی افزود: به دلیل نبود امکانات مناسب از جمله مواد غذایی و آب آشامیدنی به ویژه با افزایش دما، بیم فاجعه انسانی در موصل وجود دارد. وی برای خانواده های باقی مانده در داخل شهر موصل که به خدمات اولیه دسترسی ندارند، ابراز نگرانی کرد.
دبیر کل و معاون امور فنی جمعیت هلال احمر عراق تاکید کرد هلال احمر توانسته به بیش از 20 هزار خانواده آواره از شهر موصل تنها کمک های غذایی و آب آشامیدنی ارایه دهد و از صلیب سرخ جهانی خواسته تا برای مقابله با این فاجعه انسانی به هلال احمر عراق کمک کند.
بعد از ورود عناصر تروریستی داعش به موصل، صدها خانواده از ترس حملات نظامی داعش، آواره و به سمت منطقه کردستان حرکت کرده اند اما بر اساس خبرها مسوولان این منطقه از پذیرفتن آنها امتناع کرده اند.
پس از یورش عناصر داعش به موصل مرکز استان نینوا و تصرف این شهر و پیشروی  به سمت استان صلاح الدین، نوری مالکی، نخست وزیر عراق، روز سه شنبه در این کشور اعلام آماده باش کرد.
به دنبال درخواست رییس جمهور و نخست وزیر، مجلس نمایندگان عراق قرار است امروز، پنج شنبه، برای بررسی اوضاع و اعلام حالت فوق العاده، جلسه اضطراری تشکیل دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها