نماینده عراقی: فتوای مرجعیت تردیدها را از بین برد

نماینده عراقی: فتوای مرجعیت تردیدها را از بین برد
يکشنبه 25 خرداد 1393 - 17:02

عضو کمیسیون دفاع و امنیت مجلس عراق تاکید کرد، فتوای مرجعیت برای جهاد کفایی ، باعث شد که برخی جریانهای سیاسی در محاسبات خود بازنگری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عباس البیاتی" روز یکشنبه اظهار داشت: فتوای مراجع تقلید و اعلام جهاد کفایی و برانگیختن مردم به داوطلب شدن برای مبارزه با تروریسم، تاثیری فراتر از تاثیرات سیاسی، نظامی و اجتماعی داشت، تا جایی که برخی از جریان های سیاسی، پس از صدور فتوا، در محاسبات خود بازنگری کردند.

البیاتی به شبکه "سومریه نیوز" گفت: این فتوا همچنین برخی از گروه های سیاسی مردد را واداشت که مواضعی قاطعانه تر در همراهی با دولت اتخاذ کنند؛ و مواضع برخی کشورها را به سمت منافع عراق تغییر دادند.

آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در تاریخ 13 ژوئن 2014 با صدور فتوایی، افرادی را که قادر به حمل سلاح هستند، به مسلح شدن و مبارزه با تروریست ها و پیوستن به صف نیروهای امنیتی فراخواند.

از دیگر موارد مندرج در این فتوا، پرهیز از هرگونه رفتار قومی یا طایفه ای و خودداری از ضربه زدن به وحدت و بافت ملی و فاصله گرفتن از رفتارهای مسلحانه خارج از چارچوب قانون است.

عباس البیاتی عضو کمیسیون دفاع و امنیت در مجلس عراق با اشاره به بهانه جویی های آمریکا، گفت: آمریکا نباید به بهانه وجود اختلافات سیاسی، از تعهدات خود در کمک به عراق شانه خالی کند.

وی تصریح کرد: عراق، نیروهای آمریکایی را نمی خواهد، بلکه خواهان سلاح هایی فوری و اطلاعات ماهواره ای و وادار کردن کشورهای همسایه به عدم دخالت در امور این کشور است.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، در روز 13 ژوئن 2013، هرگونه دخالت نظامی آمریکا در عراق را نیازمند اطمینان بخشی های سیاسی دانست و مدعی شد: تا وقتی راه حل های توافقی نباشد، دخالت نظامی به ثبات منجر نخواهد شد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها