مالکی به سیاستمداران حامی داعش هشدار داد + فیلم

دوشنبه 26 خرداد 1393 - 07:42

نخست وزیر عراق با اشاره به حمایت برخی سیاستمداران از "داعش"، به آنها هشدار داد که اگر بخواهند با استفاده از مزدوران به مقابله با مخالفان خود بپردازند، "آزادگان" با آنان خواهند جنگید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" در جمع داوطلبان منطقه "المحمودیه" در جنوب بغداد گفت: برخی سیاستمداران شکست خورده در داخل و برخی کشورها از داعش حمایت کردند.

نوری مالکی که این روزها بدون کراوات در حال بازدید از مناطق مختلف عراق است، در آخرین ساعات شب گذشته با ظاهری که نشان از آمادگی کامل وی برای مقابله و جنگ با تروریستها است در جمع خبرنگاران حاضر شد، و با صدای بلند تروریستها و حامیان آنان را به چالش طلبید.
وی خطاب به این گروه از سیاستمداران گفت: اگر به وسیله مزدوران با ما بجنگید، ما هم با آزادگان و انسانهای شرافتمند با شما می جنگیم .. این پیام ما به شما است.
مالکی خطاب به داوطلبان کمک به نیروهای ارتش، اظهار داشت: مأموریت شما به پاکسازی عراق از باندهای داعش و سیاستمداران داعشی منتهی نمی شود؛ بلکه مأموریت شما تشکیل ارتش عراق است.
در پی صدور فتوای مرجعیت عراق برای جهاد و مقابله با اقدامات باندهای تروریستی، هزاران نفر از شهروندان عراقی برای کمک به نیروهای ارتش و امنیتی داوطلب شده‌اند و هر روز بر تعداد این داوطلبان افزوده می شود. طبق فرمان نوری مالکی اداره ای برای سازماندهی این نیروهای داوطلب تأسیس شده است.
نوری مالکی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مردم عراق همگی در انتظار یک اشاره از سوی مرجعیت برای حمایت از میهن و انجام وظیفه مقدسشان هستند؛ ما با خون خود و توکل به خدا، از نظر اراده و توان هیچ چیز کم نداریم.
وی تأکید کرد: مرجعیت هیچگاه سخنی طایفه‌ای و قومیت گرایانه مطرح نکرده است.
نوری مالکی اظهار داشت: موصل سقوط نکرده است، بلکه سیاستمدارانی که به دنبال نابودی عراق بودند ساقط شده اند.
نخست وزیر عراق همچنین با بیان اینکه کشورش ابتکار عمل را ضد داعش در دست گرفته است، تأکید کرد که حرکت به سوی این گروه تروریستی آغاز شده است.
مالکی با مطرح کردن این سؤال که تروریستهای داعش به کجا خواهند گریخت، خاطرنشان کرد: به سوی هر وجب از خاک عراق از دورترین نقطه جنوب تا دورترین نقطه شمال که آنها پا گذاشته باشند حرکت می کنیم، تا همه مناطق را از وجود آنان پاکسازی کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها