آمادگی عشایر اهل تسنن بصره برای نبرد با تروریستها + فیلم

سه شنبه 27 خرداد 1393 - 22:32

هزاران نفر از ساكنان و عشاير بصره درجنوب عراق از جمله عشایر اهل تسنن، به دعوت مرجعيت جهت نبرد با گروه های بعثی تکفیری لبیک گفتند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه از بصره گزارش داد، به دنبال تحولات امنيتي اخير در مناطق شمال و غرب عراق، نقش عشاير جنوب در بسيج و جذب نيروهاي داوطلب مردمي براي نبرد علیه داعش در كنار نيروهاي امنيتي عراق به وضوح نمايان شده است.

بعد از فراخوان آيت الله سيستاني براي جهاد كفایي و نبرد با تروريست ها، عشاير و قبايل مختلف عراقی در موضعي يكپارچه، براي نبرد با پيمان بعثي ها و تكفيري ها صف بستند.

افراد قبيله سني "آل غانم" از جمله کسانی هستند كه در راستاي تاكيد بر وحدت ملي و حمایت از خاک کشورشان، براي نبرد با داعش داوطلب شده اند.

"حسين يوسف الغانم" از سران این قبيله به خبرنگار العالم گفت: قبيله آل غانم با همه سران و بزرگان خود بدون استثناء پس از دعوت آيت الله سيستاني، داوطلب نبرد شده است.

"محي الغانم" رئیس این قبيله هم در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت: در "فرات ميانه" داوطلباني داريم، زيرا آل غانم در "ديوانيه"، "السماوه"، "كربلای معلی" و "نجف اشرف "هستند.

جنبش جهاد و سازندگي در جريان تجمع گسترده داوطلبان در شهر بصره از تشكيل گروهي به نام "امام منتظر" خبر داد كه متشكل از ده هزار نيرو است، که همه داوطلبان به زودي به شهرهاي "تلعفر" و "موصل" اعزام مي شوند.

"داغر الموسوي" معاون اول جنبش جهاد و سازندگي به شبكه خبري العالم، گفت: گروه "امام منتظر" مخصوص افراد وابسته به جنبش "جهاد و سازندگي" تشکیل شده است، اين گروه به طور كامل آماده حضور درجبهه هاي جنگ است.

تعداد داوطلبان در شهر بصره از زمان اعلام جهاد كفايي از سوي مرجعيت ديني، به بيش از سيصد هزار نفر رسيده است و مراكز پذيرش داوطلب، با استقبال گسترده اهالي روبرو شده اند.

17-17:38

پربیننده ترین خبرها