هشدار صهیونیست‌ها به فلسطینیان درباره حماس!

هشدار صهیونیست‌ها به فلسطینیان درباره حماس!
پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 19:35

العالم - دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد تا با متهم کردن حماس به تلاش برای تبدیل کرانه باختری به نوار غزه دوم، فلسطینینان کرانه باختری را علیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تحریک کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "اوفیر جندلمان" سخنگوی نتانیاهو امروز پنجشنبه با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فیس بوک، ادعا کرد: «دوست دارم به شهروندان فلسطین بگویم که حماس همانند دیگر سازمانهای تروریستی، شما را نابود می کند، شما گروگان های حماس تروریست هستید که درتلاش است کرانه باختری را در استبداد، سرکوب و ظلم به نوارغزه دیگری تبدیل کند».

وی می افزاید: از ساکنان غزه درباره زندگی شان که تحت تسلط حکومت استبدادی و دیکتاتوری حماس است، سئوال کنید!

سخنگوی نتانیاهو بار دیگر از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا توافق آشتی فلسطین میان فتح و حماس را لغو و برای یافتن سه شهروند اسرائیلی که پنجشنبه گذشته در جنوب کرانه باختری ناپدید شدند، تلاش کند.

وی می افزاید: رئیس تشکیلات خودگردان باید ائتلاف خود را با حماس لغو کند.

گفتنی است که دو جنبش حماس و جبهه آزادی بخش فلسطین(فتح) بیست و سوم  آوریل گذشته توافقی را به ریاست عباس برای پایان دادن به اختلافات فلسطینیان و برگزاری همزمان انتخابات قانون گذاری و ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس ملی فلسطین امضا کردند.

دولت توافق ملی فلسطین در پی این توافق، دوم ماه جاری در برابر عباس سوگند یاد کرد.

جندلمان همچنین می نویسد: حماس و فرایند صلح دو خط موازی هستند که هرگز با یکدیگر برخورد نمی کنند و ما از عباس انتظار داریم که برای بازگرداندن شهروندان ربوده شده به آغوش خانواده هایشان تلاش کند.

وی افزود: عباس براساس توافق های بین المللی باید برای مبارزه با تروریسم تلاش کند و این وظیفه ای است که بر دوش وی به عنوان رئیس تشکیلات (خودگردان) گذاشته شده است.

سخنگوی نتانیاهوهمچنین ادعا کرد: طی روزهای پیشین، 280 فلسطینی تحت تعقیب را بازداشت کردیم که بیشتر آنان به حماس وابسته هستند و با بازجویی از آنان دریافتیم که در فعالیت های کرانه باختری و ربوده شدن شهروندان اسرائیلی، نقش دارند.

وی افزود: برخی از اسرای پیشین که در توافق "گلعاد شالیت" آزاد شده بودند نیز بازداشت شدند زیرا آنان، شرایط توافق را زیر پا گذاشته و بلافاصله فعالیت های ممنوع خود را از سر گرفته بودند.

جنبش حماس 18 اکتبر سال 2011 با نظارت مصر، برای تبادل اسرا با اسرائیل به توافق رسید و حماس طی آن و در مقابل آزاد کردن 1027 اسیر فلسطینی، گلعاد شالیت را آزاد کرد.

وی افزود: مساله بازگرداندن این اسرا به زندان و گذراندن دوره محکومیتشان در دست بررسی است.

بنا بر ادعای این مقام صهیونیستی، اطلاعات دقیقی مبنی بردست داشتن حماس در ربودن این جوانان (3 شهروند صهیونیستی) در اختیار است زیرا رهبران حماس برای آزاد کردن نیروهای خود و افراد وابسته به این سازمان دست به عملیات ربودن شهروندان اسرائیلی زدند و بر عهده نگرفتن این مساله از سوی حماس نیز این حقیقت را نفی نمی کند.  

گفتنی است سه شهروند اسرائیلی عصر پنجشنبه گذشته از شهرک "غوش عتصیون" واقع در شمال الخلیل ربوده شدند.

تاکنون نیز هیچ گروه فلسطینی مسئولیت این اقدام را بر عهده نگرفته، اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جنبش حماس را مسئول آن می داند که حماس نیز پاسخی به این ادعا نداده است.

رژیم صهیونستی از زمان ربوده شدن سه شهروند خود، اقدام به بازداشت فلسطینیان در مناطق مختلف کرانه باختری کرده بود و روز پنجشنبه هم 300 فلسطینی دیگر را که بیشتر آنان فرماندهان و فعالان جنبش حماس بودند، بازداشت کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها