هلاکت سرکرده سعودی داعش و 74 نفر دیگر در صلاح الدین

هلاکت سرکرده سعودی داعش و 74 نفر دیگر در صلاح الدین
جمعه 30 خرداد 1393 - 10:53

فرمانده عملیات "سامراء" از هلاکت سرکرده عربستانی گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) در استان "صلاح الدین" و سرکرده الجزیری تبار این گروه در "تکریت" خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشگر "صباح الفتلاوی" فرمانده عملیات سامراء به پایگاه خبری "السومریه نیوز" گفت: پس از پیگیری های اطلاعاتی و درگیری یگان های ارتش با تروریست های داعش، "خالد الهلالی" جنایت کار سعودی زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان تکریت به علت شدت جراحت به هلاکت رسید.

فتلاوی از این تروریست عربستانی به عنوان سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در استان صلاح الدین نام برد.

در همین حال، دستگاه مبارزه با تروریسم عراق از هلاکت "ابو خبیب الجزایری" سرکرده الجزایری تبار گروه داعش در حمله جنگنده های عراقی به منطقه "شرقاط" در شهر "بیجی" واقع در شمال تکریت خبر داد.

همچنین وزارت دفاع عراق از هلاکت 70 تروریست در حملات هوایی جنگنده های عراقی به استان صلاح الدین خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد: قهرمانان نیروی هوایی عراق ضربات مهلکی را به تروریست ها در شمال بیجی در حوالی تکریت وارد کردند. در این حمله 55 تروریست کشته و خودروهای آنها منهدم شد.

ارتش عراق همچنین مواضع عناصر تروریستی را در 2 منطقه "اللطیفیه" و "المحمودیه" هدف قرار داد که در پی آن 15 نفر کشته شدند. این وزارتخانه در بیانیه ای از پاکسازی کامل منطقه "الاسحاقی" استان صلاح الدین از داعش خبر داد.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گزارش دادند که 3 سرکرده داعش به اسامی "ابو یمامه دوسری" تبعه عربستان، "ابو عبدالله رازق" و "ابو زینت الیبی" در بیجی به هلاکت رسیدند.

این منبع امنیتی عراق تصریح کرد:  این تروریست ها در حالی که تلاش می کردند به پالایشگاه بیجی نفوذ کنند، از پای درآمدند.

همچنین دستگاه مبارزه با تروریسم عراق زخمی شدن 2 تروریست افغانی را نیز اعلام کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها