گزارش تصویری از تنها بازماندگان در شهر طوزخرماتو

شنبه 7 تير 1393 - 11:48

شهر طوزخرماتو در شمال عراق شاهد كوچ گسترده اهالي از بيم حملات تروريست هاي گروه موسوم به دولت اسلامي در عراق و شام (داعش) است كه در روستاي "البشير" در مجاورت اين شهر مستقر شده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد، اقدامات تروریستی گروه داعش در طول هفته گذشته باعث كشته، زخمي و يا ربوده شدن بيش از 30 نفر شده است.
"قنبر الموسوي" نماينده آيت الله سيستاني در كركوك به خبرنگاران گفت: آنطور كه شنيده ايم، اكثر شيوخ منطقه نه تنها در معرض باج خواهي و تهديد قرار گرفته اند، بلكه از آنها خواسته شده است تا توبه كنند.
نماينده آيت الله سيستاني در كركوك افزود: اگر بپذیرید که اين گروه فاسد در منطقه بماند، نتايج اين كار را خواهيد.
يك شهروند عراقي اهل كركوك در گفت و گو با العالم اظهار داشت: من به هر انسان غيور و به هريك از شيعيان و اهل تسنن مي گويم كه تفاوتي بين ما نيست. شرم آور است كه يكي از افغانستان بيايد و به زنان و كودكان ما تعرض كند. بايد مقداري احساس مسووليت داشته باشیم.
وی با بیان این که همه خانواده ها در کرکوک كوچ كرده اند، گفت: اگر كسي مي خواهد دولت را تغيير دهد، بايد به پارلمان برود نه اينكه كودكان را قرباني كند.
خبرنگار العالم ادامه داد؛ اوضاع شهر طوز خورماتو به گونه اي است كه اگر در شهر حركت كنيد، مي بينيد كه فقط افراد داوطلب براي مخافظت از شهر باقي مانده اند.
جعفر الموسوي يكي از فرماندهان افراد داوطلب در گفت وگو با العالم اظهار داشت: ما به حمد خداوند همانند یاران امام حسين (ع) استوار و پايدار هستيم و از داعش يا هر كسي كه پشت سر آنها است، هراسي نداريم.
tt-27-22:46

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها