درخواست عراق از فرانسه درباره سوریه

درخواست عراق از فرانسه درباره سوریه
دوشنبه 9 تير 1393 - 11:29

معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی، از کشورهای حامی مخالفان مسلح سوریه خواست از این حمایتها دست بکشند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "حسین الشهرستانی" با انتشار بیانیه‌ای پس از دیدار با رئیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه، تأکید کرد: فرانسه هم‌پیمان قدرتمند عراق در مبارزه با تروریسمی است که به دنبال سیطره بر کل کشورهای منطقه است.
الشهرستانی از کشورهایی که از مخالفان سوریه حمایت می کنند و سلاح های پیشرفته در اختیار آنها قرار می دهند خواست از این کار دست بکشند.
سایت عراقی "سومریه نیوز" به نقل از الشهرستانی نوشت: این سلاح‌ها به دست داعش خواهد رسید و این گروه کل منطقه را تهدید می‌کند.
الشهرستانی با قدردانی از برخی کشورها که به سرعت به درخواست کمک عراق پاسخ دادند، اظهار داشت: نیروهای مسلح عراقی با پس گرفتن بسیاری از مناطقی که باندهای داعش اشغال کرده بودند، شجاعت خود را ثابت کردند.
"ژآن فرانسوا ژیرو" نیز در این دیدار تأکید کرد، بحرانی که عراق اکنون گرفتار آن شده، بحرانی بین المللی است و فقط مربوط به عراق نمی‌باشد.
وی خاطرنشان کرد که این بحران نیازمند راهکارهای امنیتی و سیاسی است.
رئیس اداره خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه فرانسه گفت: خطر تروریستها و به ویژه داعش همه کشورهای منطقه را تهدید می کند.
با گسترش فعالیت تروریستهای تکفیری بعثی در عراق و اشغال استان نینوا و یورش آنها به بخشهایی از استان صلاح الدین، نوری مالکی نخست وزیر عراق در 10 ژوئن ارتش را به حالت آماده باش کامل در آورد. هزاران شهروند عراقی نیز از مناطق مختلف این کشور پس از فتوای مرجعیت برای مقابله با تروریسم، جهت عضویت در نیروهای امنیتی و ارتش داوطلب شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها