سوء استفاده داعش از کودکان عراقی

سوء استفاده داعش از کودکان عراقی
دوشنبه 9 تير 1393 - 15:39

سازمان دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که گروه تروریستی داعش در عملیات تروریستی خود در استان نینوا از کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت سومریه نیوز به نقل از این سازمان نوشت: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) که دهم ماه جاری استان نینوا را تصرف کرده است، ساکنان این استان را تحت فشار قرار می دهد تا جایی که در عملیات تروریستی خود از کودکان این استان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند.
بر اساس این گزارش، گروه داعش در 17 ژوئن 2014 ده کودک را از شهرک 17 ژوئیه در شهر موصل جمع کرده و آن ها را در عملیات شناسایی در اطراف این شهر همراه خود برده است.
این سازمان گفت: این گروه به همراه بردن کودکان با خود بسنده نکرده بلکه آن ها را از پنجره خودروها خارج کرده تا نیروهای نظامی را وادار کند که آن ها را هدف قرار ندهند.
به گفته سازمان دیده بان حقوق بشر، گروه داعش اقدام خود را در شهرک الوحده در (21 ژوئن 2014) تکرار کرده و بیش از 10 کودک 10 تا 15 ساله را برای جابجایی کیسه های شن به همراه خود برده است تا از این کیسه ها به عنوان سنگر در درگیری با نیروهای امنیتی عراق استفاده کند.
این سازمان به نقل از "سحر جبر" مشاور وزیر حقوق بشر عراق تأکید کرد: گروه داعش سوء استفاده از کودکان به عنوان سپر انسانی را آغاز کرده است، تا عملیات تروریستی خود را اجرا و نیروهای امنیتی را وادار کند که به خاطر حفظ جان کودکان به آن ها تیراندازی نکنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها