ردپای فتنه و تروریسم در رسانه‌های سعودی

ردپای فتنه و تروریسم در رسانه‌های سعودی
سه شنبه 10 تير 1393 - 15:25

با افزایش انتقادها از عربستان سعودی به دلیل حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه در عراق، سوریه و لبنان، رسانه‌های این کشور حملات تبلیغاتی جدیدی را به منظور فرافکنی و شانه خالی کردن از بار مسؤولیت جنایات تروریستها در منطقه، آغاز کرده‌اند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الحیات" چاپ لندن در مطلبی با اشاره به تروریست عربستانی دستگیر شده پس از انفجار اخیر در لبنان نوشت: بازجویی از تبعه بازداشت شده سعودی در لبنان درخصوص ارتباط وی با "شبکه القلمون" آغاز شده است.
* فتنه عربستان در لبنان
الحیات خاطرنشان کرد: اداره اطلاعات ارتش لبنان "عبدالرحمن الشنیفی" تبعه سعودی را در هتل "دو روی" در منطقه الروشه شهر بیروت بازداشت کرد. تصمیم قاضی "صقر صقر" درباره این تبعه عربستانی، بعد از بازجویی اولیه از وی در اداره امنیت عمومی لبنان صورت می گیرد. نیروهای امنیتی لبنان هفته پیش 15 عضو شبکه القلمون را به اتهام برنامه ریزی برای ترور شخصیت های امنیتی و سیاسی بازداشت کردند.
این روزنامه در ادامه به منظور تبرئه عربستان از ارتباط با اقدامات تروریستهای سعودی در لبنان، به نقل از سفارت این کشور در بیروت مدعی شد: "عربستان نخستین کشوری است که از تروریسم رنج برده است، و تلاشهای عربستان در مبارزه با تروریسم مورد تقدیر و تشکر مجامع بین المللی است و این محافل از روش معتدلانه و دور اندیشانه عربستان تمجید می کنند". !!
* تروریستهایی که برای عربستان انقلابی هستند
روزنامه "الوطن" عربستان نیز در خبری، تروریست‌ها در عراق را "انقلابیون عشایر" توصیف کرده و مدعی شد "هزاران نفر به انقلابیون عراق پیوستند".
درحالیکه عراق به تازگی جنگنده‌های سوخو 25 را از روسیه تحویل گرفته و هنوز از این جنگنده‌ها در عملیات نیروهای ارتش استفاده نشده است، این روزنامه مدعی شد "جنگنده های نوری المالکی نخست وزیر عراق در ادامه بمباران شهر بیجی شش نفر از جمله دو زن و یک کودک را کشتند".
 

انفجار در جريان دستگيري تروريست سعودي در بيروت

* خلیفه تروریست
روزنامه "الریاض" نیز در سرمقاله خود به قلم "یوسف الکویلیت" تحت عنوان "دوران خلیفه تروریست" نوشت: داستان بازگشت خلافات اسلامی و خلاصه کردن آن در فردی مانند ابوبکر البغدادی سرکرده گروه داعش، تکرار ماجراهای قبلی درباره ملا عمر سرکرده طالبان و بن لادن سرکرده القاعده است که از همان زمان و مکان می آیند.
الکویلیت در ادامه سرکردگان این گروه‌های تروریستی را افرادی ماجراجو می‌نامد که شعارهایی با مضمون دین می دهند و برای بزرگتر کردن هاله خود موضوع خلافت را مطرح می کنند تا از حکام دیگر کشورهای اسلامی که به دلیل پیروی از قدرتهای بزرگ آنها را کافر می‌دانند، متمایز شوند.
* توهین به عقاید شیعیان و ارتباط دادن آنان به داعش
"محمد آل الشیخ" نیز در مطلبی توهین آمیز علیه شیعیان در روزنامه "الجزیره"، سعی می کند تا اقدامات تروریستی گروه داعش در عراق و سوریه را به عقاید شیعیان مرتبط کند.
* ادعای کمک ایران به مالکی برای سرکوب انقلاب عشایر !!!
"جاسر عبدالعزیز الجاسر" نیز در مطلبی در روزنامه "الجزیره" با ادعای دخالت ایران در عراق، فعالیت تروریستها در عراق را "انقلاب عشایر" می نامد و تأکید می کند: "معاون رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران از آمادگی برای کمک به دولت نوری مالکی در مقابله با انقلاب عشایر سخن گفت، که ایران و مالکی اصرار می ورزند آن را به گروه داعش محدود کنند. کمک‌های ایران بنا بر گفته معاون رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران، شامل استفاده از همان روش هایی است که علیه انقلابیون سوری استفاده می‌شود."
* تروریستهای زندانی در عراق
حسن الحارثی هم در روزنامه "الوطن" به تروریستهای سعودی که در زندان "الناصریه" عراق هستند اشاره می‌کند و می‌نویسد: "درس گرفتن از زندگی باعث خوشبختی افراد می شود؛ چرا جنگجویان سعودی و کسانی که آنان را برای جنگ تحریک می کنند – درحالیکه خودشان درخانه نشسته‌اند – به اوضاع پسرعموهایشان که در صحنه‌های جنگ ضد اشغالگران شرکت کرده و این روزها زندگی عذاب آوری را در زندانهای عراق می گذرانند، نگاه نمی کنند."
وی با این ادعا که "سعودی‌ها هیزم جنگها" شده اند، تأکید می کند: "امروز همه یقین دارند که بعضی از سعودی‌ها هیزم جنگهایی شده اند که به صورت جهاد به وجود آمده است؛ در زندانهای الناصریه و الرصافه عراق حدود 100 عربستانی زندانی هستند؛ بیشتر این زندانیان قربانی فراخوانها برای جهاد ضد اشغالگران در زمان ورود نیروهای آمریکایی به عراق هستند."
این روزنامه نگار سعودی ادامه داد: "کسی که فکر می‌کند، گروه داعش که از جنگجویان و راهزنان تشکیل شده به قدرتی تبدیل خواهد شد و با تشکیل دولت بخشی از منطقه را تحت کنترل خود در خواهد آورد؛ در توهم به سرمی برد، زیرا نمونه طالبان قبلا هم وجود داشت. این گروه (طالبان) که بر مناطق بدون نزاع طایفه‌ای کنترل داشت و قبایل طرفدار آن بودند، نتوانست به یک دولت تبدیل شود، و قدرت خود را به مرور زمان از دست داد."
وی افزود: "داعش روز گذشته با اعلام خلافت اسلامی با خلیفه مورد ادعای خود بیعت کرد؛ تا زمانی که یک شیخ فتنه گر وجود داشته باشد، به طور قطع جنگجویان سعودی وجود خواهند داشت و شمار بیشتری به آنها ملحق خواهند شد؛  این درحالی است که آن شیخ در خانه اش نشسته و در حال آموزش فرزندانش است و به آنها زبانهای خارجی می آموزد."

پربیننده ترین خبرها