80 درصد استان صلاح‌الدین تحت کنترل ارتش عراق

80 درصد استان صلاح‌الدین تحت کنترل ارتش عراق
سه شنبه 10 تير 1393 - 16:07

نیروهای ویژه ارتش عراق با تشدید عملیات نظامی خود در استان صلاح الدین، 80 درصد مناطق این استان را تحت کنترل گرفتند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دیاله، ارتش در این عملیات با حمله به پایگاه های تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، ده ها نفر از آنان را بازداشت و سلاح هایشان را مصادره کرد.

حیدر قاسم از دیاله گزارش داد: در حمله نیروهای عراقی به پایگاه های داعش در روستاهای دیاله در منطقه العظیم و برخی روستاهای مجاور آن، ده ها نفر از عناصر داعش کشته شدند و سایر عناصر این گروه پا به فرار گذاشته و مسؤول اطلاع رسانی این گروهک نیز دستگیر شد.

وی افزود: بعد از درگیری در یکی از مناطق شهرستان العظیم که بیش از یک ساعت طول کشید، نیروهای نظامی عراق به یک پایگاه داعش حمله و یکی از تروریست ها را دستگیر کردند. در این عملیات تعدادی از عناصر داعش کشته شد و بقیه فرار کردند شماری از خودروهای آنان نیز به آتش کشیده شد.

حیدر قاسم خاطرنشان کرد؛ چندین پلاک خودروهای منهدم شده که متعلق به عربستان است نیز در محل کشف شده است. اسناد متعلق به برخی تروریست ها و کتابی حاوی فتواهای تحریک کننده برای جنگ طایفه ای بین عراقی ها، از دیگر موارد کشف شده است.

خبرنگار ما گزارش داد: در این حمله اسناد دیگری از حزب بعث کشف شد که شامل تقدیرنامه هایی از رژیم صدام است. تروریست دستگیر شده در این عملیات، اطلاعات مربوط به ارتش عراق را در اختیار گروه های مسلح قرار می داد.

در عملیات نظامی در شمال استان دیاله و برخی روستاهای مجاور استان صلاح الدین، عشایر این روستاها نیز همکاری و مشارکت دارند. با توجه به این که اکثر این روستاها به مثابه انبار سلاح و تجهیزات داعش بودند، عشایر برای کشف این انبارها و کمینگاه های تروریست های داعش وارد عمل شدند.

بعد از اینکه تروریست ها برخی روستاها را بمب گذاری کردند و مزارع را سوزاندند و ساکنان آنها را آواره کردند، هواپیماهای عراقی با حملات مداوم خود در شمال شهرستان العظیم در کوه های حمرین پایگاههای تروریست ها را منهدم ساختند.

پربیننده ترین خبرها