عناصر داعش به استان صلاح الدین حمله کردند

عناصر داعش به استان صلاح الدین حمله کردند
سه شنبه 20 خرداد 1393 - 13:02

عناصر داعش دو روستا را در منطقه "الشرقاط" در شمال تکریت (استان صلاح الدین عراق) تصرف کردند و یک مرکز پلیس را در این منطقه به آتش کشیدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منبعی در پلیس استان صلاح الدین اعلام کرد که عناصر داعش در دو روستا در منطقه الشرقاط مستقر شدند و یک مرکز پلیس را به آتش کشیدند.
این منبع به سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: عناصر داعش در روستاهای "هیجا" و "العیفه" در بخش های شرقی و غربی منطقه "الشرقاط" (120 کیلومتری شمال تکریت) مستقر شدند.
به گفته این منبع، عناصرمسلح در روستای "کنعوص" نزدیک منطقه الشرقاط نیز با نیروهای امنیتی عراقی درگیر شدند و یک مرکز پلیس را به آتش کشیدند.
استان صلاح الدین به مرکزیت شهر تکریت در 170 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد. 

تلاش مردم صلاح الدين براي انبار مواد غذايي

سومریه نیوز همچنین از حرکت اهالی مناطق مختلف استان صلاح الدین به سوی بازارها و مغازه‌ها برای خرید مواد غذایی خبر داد و تأکید کرد که مردم از ترس ورود داعش به این استان، تلاش می کنند به هر اندازه که می توانند مواد غذایی لازم را ذخیره کنند.
عناصر داعش بامداد امروز نیز به استان نینوا حمله کرده و اکنون بیشتر مناطق شهر موصل را تحت کنترل خود در آورده اند.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق، حدود 4 ماه قبل اعلام کرده بود که عربستان و قطر مسؤول بحران امنیتی این کشور هستند و این دو کشور علیه عراق اعلام جنگ کرده‌اند.
مالکی دلیل مطرح کردن این اتهام علیه عربستان و قطر را ، حضور گروه‌هایی در عراق دانست که با اهداف خارجی و با تحریک این دو کشور فعالیت می کنند.

پربیننده ترین خبرها