مخالفان مسلح سوری، "خلیفه" را قبول ندارند

مخالفان مسلح سوری،
سه شنبه 10 تير 1393 - 22:33

شوراهای به اصطلاح "شرعی" مخالفان مسلح سوری در واکنش به تشکیل "خلافت اسلامی" داعش، این گروه را "خوارج" نامیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شوراهای شرعی گروه های مسلح مخالف نظام سوریه" در واکنش به اعلام تشکیل "دولت خلافت اسلامی" از سوی گروهک داعش، این اقدام را از نظر شرعی و عقلی، باطل برشمردند. این شوراها در بیانیه ای مشترک تاکید کردند، شروط "دولت خلافت اسلامی" که داعش مدعی تشکیل آن شده است، در شرایط کنونی تحقق نیافته است.

این بیانیه به امضای گروه هایی از جمله "شورای شرعی جبهه اسلامی، شورای مشورتی مجاهدین در منطقه الشرقیه، هیات شرعی مرکزی در منطقه الشرقیه، هیات شرعی ارتش مجاهدان، هیات شرعی اتحادیه اسلامی، هیات کل علمای مسلمان سوریه، هیات شرعی ادلب، هیات شرعی حلب و هیات شرعی ساحل" رسیده است.

شوراهای شرعی مخالفان مسلح نظام سوریه اعلام تشکیل "دولت خلافت اسلامی" داعش را نشان دهنده فرافکنی و فرار این گروه از جنایات خود و تلاش برای مشروعیت بخشیدن به اقداماتش به ویژه در زمینه نبرد با مخالفان دانستند.

این شوراها که برجسته ترین آن، شورای شرعی جبهه اسلامی (بزرگ ترین ائتلاف گروه های مدعی اسلامگرایی و مخالف نظام سوریه) است، اعلام کرد: اعلام تشکیل "خلافت اسلامی" درجهت خدمت به طرح تجزیه سرزمین مسلمانان است و منافع عالی امت اسلامی را محقق نمی کند. همچنین این اقدام زمینه بهره برداری طرف های منطقه ای و بین المللی از این وضعیت و دخالت مستقیم در امور مسلمانان را فراهم می کند.

شوراهای شرعی مخالف نظام سوریه همچنین اعلام کردند، ادعای داعش در خصوص باطل بودن مشروعیت دیگر گروه ها و تشکل های اسلامی برای اعلام "دولت خلافت اسلامی"، کاملاً باطل است.

شوراهای شرعی مخالف داعش تاکید کردند که این اقدام تغییری در شیوه تعامل با این گروه ایجاد نخواهد کرد.

این شوراها، به مسلمانان و گروه های مبارز درباره قراردادن امکانات و توانایی های خود در مسیر " نابود کردن توانایی ها و ظرفیت امت اسلامی" هشدار دادند و بر لزوم وحدت و یکپارچگی و اتفاق نظر علیه "خوارج داعش" تاکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها