اعتراف "ارتش آزاد" سوریه؛

داعش، "دیرالزور" سوریه را تصرف کرده است

داعش،
شنبه 14 تير 1393 - 18:23

"ارتش آزاد سوریه" از تصرف کامل استان دیرالزور سوریه به دست داعش و پیشروی این گروه در استان حلب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"عبد الإله البشير" رئیس ستاد گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه"، روز شنبه از تصرف استان دیرالزور در شرق سوریه به دست گروه داعش خبر داد و گفت: استان "حلب" در شمال سوریه نیز صحنه درگیری میان نیروهای داعش و نیروهای امنیتی سوریه است.

البشیر در بیانیه ای که در یوتیوب منتشر شده است، گفت: گروه تروریستی داعش در حال پیشروی است و اراضی و روستاهای ما را یکی پس از دیگری تصرف می کند و امکانات و دارایی های "کشور ما" را تحت سلطه خود درمی آورد.

وی در ادامه مدعی شد؛ همه این اقدامات، به علت کم شدن حمایت ها و تمام شدن تسلیحات و مهمات "انقلابیون" و نیروهای "ارتش آزاد" مستقر در جبهه های مختلف سوریه است.

گروه موسوم به داعش روز پنج شنبه گذشته، بیشتر مناطق حومه شرقی استان دیرالزور را 130 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد، به تصرف خود درآورده است. داعش پس از گرفتن بیعت از اهالی این مناطق و برخی از گروه های مخالف وابسته به ارتش آزاد و "جبهه النصره" و "جبهه اسلامی" موفق به تسلط بر استان دیرالزور شد.

استان "الرقه" در مرز عراق نیز از مدت ها پیش تحت تسلط داعش قرار دارد.

گروهک داعش همچنان در مناطق جدیدی که تحت سلطه نیروهای مخالف در حومه شمالی حلب بود، پیشروی کرده است؛ ارتش سوریه در درگیری با داعش توانست مناطق دیگری مثل شهرک صنعتی "شیخ نجار" را از داعش پس بگیرد.

رئیس ستاد ارتش گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه از گروه موسوم به "دوستان سوریه" و هواداران گروه های مخالف خواست که به کمک فرماندهی ارتش آزاد و تجهیز آنها بشتابند تا از "وقوع فاجعه انسانی" برای مردم سوریه جلوگیری شود.

وی خطاب به کشورهای به اصطلاح دوست ِ سوریه از جمله آمریکا، فرانسه، انگلیس و کشورهای به اصطلاح برادر مثل عربستان، ترکیه، قطر و امارات گفت: اوضاع و شرایط به نفع ما نیست، زمان، شمشیری برنده است و درصورتی که کمک ها به دست ما نرسد، در آینده نزدیک، فاجعه مرزها را درمی نوردد و گسترش می یابد.

البشير در ادامه گفت: "جامعه بین الملل مسئولیت تاریخی دارد و ما در برابر خدا و مردم متعهد می شویم که نیروهای مخالف دولت سوریه درصورت رسیدن حمایت های لازم، برای مقابله با هرگونه تجاوز به سوریه و دفاع از کشور و مردم، در اوج آمادگی قرار دارند".

داعش پس از تسلط بر مناطق سنی نشین شمال و غرب عراق، با آغاز ماه مبارک رمضان اعلام خلافت اسلامی کرده و ابوبکر البغدادی سرکرده خود را خلیفه مسلمین نام نهاده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها