حمله ارتش عراق به داعش برای نجات ترکمانها + ویدئو

جمعه 13 تير 1393 - 23:07

ارتش عراق برای نجات ترکمن های دربند گروه داعش حمله ای دو جانبه را به منظور جدا کردن روستاهای اطراف منطقه طوزخورماتو در استان صلاح الدین اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، ارتش عراق برای نجات ترکمان های دربند گروه تروریستی موسوم به "دولت اسلامی" (داعش)، عملیات نظامی موفقیت آمیزی را در طوز خورماتو به اجرا گذاشت.

خبرنگار العالم افزود: هدف ارتش از این عملیات جدا کردن روستاهای اطراف منطقه طوزخورماتو در استان صلاح الدین برای نجات شهروندان عراقی از سیطره داعش و سد کردن راه فرار آنها بود.

بنابراین گزارش، این عملیات در ساعت های اولیه صبح امروز آغاز شد و تا ظهر ادامه یافت.

ارتش عراق در این عملیات، با حمله به روستای "تازه" در شمال استان صلاح الدین، درصدد بستن راه فرار عناصر مسلح به سمت کوه های حمرین برآمد.

ارتش عراق از دو محور به روستای "تازه" یورش برد که هدف از آن، محاصره عناصر مسلح در پناهگاه هایشان بود. با این حال، اکثر عناصر مسلح به سمت منطقه سلیمان بیک در شرق استان صلاح الدین گریختند.

نیروهای ارتش عراق موفق شدند شمار زیادی از خودروهای عناصر مسلح را به منهدم کنند. بسیاری از این خودروها، پلاک عربستان سعودی داشتند و در پناهگاه های عناصر مسلح، ریال سعودی، گذرنامه و مهرهایی برای جعل ویزا و اوراق رسمی و مقادیری مواد مخدر و قرص های روانگردان یافت شد.

خبرنگار شبکه العالم تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش عراق، همچنان به سمت مناطق دیگر ادامه دارد و در حال حاضر، ارتش عراق بسیاری از مناطق استان صلاح الدین را آزاد کرده و ده ها تن از عناصر تروریست را به هلاکت رسانده و شماری از آنان را به اسارت گرفته است.

فرماندهی پلیس استان دیالی نیز از آزاد شدن شش روستا از چنگ عناصر مسلح داعش و کشته و زخمی شدن ده ها تن از آنها خبر داد.

3-22:52
26

 

پربیننده ترین خبرها