هلاکت بیش از 100 تروریست داعش در حملات ارتش عراق

هلاکت بیش از 100 تروریست داعش در حملات ارتش عراق
يکشنبه 15 تير 1393 - 17:28

نیروهای امنیتی عراق ده ها تن از عناصر داعش از جمله سرکرده این گروه تروریستی را در منطقه "المشاهده" در شمال بغداد به هلاکت رساندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نیروهای امنیتی عراق ده ها تن از عناصر گروه ترویستی داعش از جمله سرکرده این گروه موسوم به "حسین فراس المشهدانی" ملقب به "ابوهمام" و تعدادی از همراهانش را در منطقه "المشاهده" در شمال بغداد به هلاکت رساندند.

سرلشکر "قاسم عطا" سخنگوی دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در بغداد گفت: تروریست ها مشغول بمب گذاری ساختمان استانداری "صلاح الدین" بودند که انفجار رخ داد و بیش از 20 تررویست کشته شدند.

وی افزود: نیروهای امنیتی ضمن خنثی سازی حمله تروریستی به پالایشگاه "بیجی" در نزدیکی "تکریت"، 90 نفر از تروریست ها را به هلاکت رسانده و 8 دستگاه خودروی نظامی آنها را منهدم کردند.

قاسم عطا ضمن اشاره به این که عملیات در "سامرا" و پاکسازی جاده های منتهی به تکریت ادامه دارد، افزود: نیروی هوایی ارتش در شناسایی عملیات حمله به پالایشگاه بیجی فعالیت داشت و پروازهای شناسایی ارتش عراق برای مقابله با هرگونه حمله به طور مستمر ادامه دارد.

وی همچنین از حمله نیروی هوایی ارتش عراق در منطقه "المشاهده" در شمال بغداد که شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند، خبر داد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با اشاره به عملیات های مختلف ارتش عراق در مناطق مختلف کشور علیه گروه های تروریستی، درباره ویدیوی منتسب به ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، گفت: نیروهای امنیتی در حال بررسی این ویدئو هستند و در صورت حصول نتیجه، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

عطا افزود: دستگاههای امنیتی پرونده و اطلاعات کاملی از "ابراهیم عواد البدری" ملقب به "ابوبکر البغدادی" از زمانی که وی سرکردگی داعش را در نیمه سال 2010 به عهده گرفت در دست دارند و در حال بررسی دقیق فایل ویدیویی و تطبیق آن با اطلاعات موجود هستند.

پایگاه های داعش در شبکه های اجتماعی روز شنبه با انتشار تصاویری از شخصی که در حال ایراد خطبه نماز جمعه در مسجدی در موصل است، مدعی شدند که این فرد، بغدادی سرکرده داعش است؛ اما سخنگوی وزارت کشور عراق اعلام کرد که این تصاویر جعلی است و بغدادی در اثر جراحات شدید در حمله هوایی ارتش عراق، به سوریه منتقل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها