آوارگی هزاران نفر از ساکنان دیرالزور پس از حمله داعش

آوارگی هزاران نفر از ساکنان دیرالزور پس از حمله داعش
يکشنبه 15 تير 1393 - 20:36

تسلط داعش بر استان دیرالزور در مرز عراق و سوریه، باعث آوارگی بیش از 60 هزار نفر از ساکنان این استان شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروریستی "داعش" چند روز پس از تسلط بر شهر "الشحیل" در استان دیرالزور سوریه بیش از 30 هزار نفر از ساکنین این شهر را مجبور به ترک خانه های خود کرده است. این شهر پایگاه اصلی گروه تروریستی "جبهه النصره" به حساب می آمد.

پیش از این نیز، مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" وابسته به مخالفان اعلام کرده بود که تسلط داعش بر استان دیرالزور باعث آوارگی 30 هزار نفر از از ساکنین شهرهای "خشام" و "طابیه" شده است.

به گزارش این مرکز گروه های مسلح وابسته به "ارتش آزاد" و "جبهه النصره" به دلیل هراس از داعش یا کمبود تسلیحات از مواضع خود در برخی شهرها و روستاهای دیرالزور عقب نشینی کرده اند یا توبه کرده و با داعش بیعت کرده اند.

شهر الشحیل که قبلاً پایگاه جبهه النصره بود، هم اکنون به تصرف داعش درآمده است و داعش روز جمعه گذشته بیش از 30 هزار سکنه این شهر را آواره کرد.

داعش در 23 ژوئن بیش از 15 هزار و 500 نفر از ساکنان شهر "خشام" و 15 هزار ساکن شهر "طابیه" را آواره کرد و تاکنون به آنها اجازه بازگشت به خانه های خود را نداده است، زیرا ساکنان این شهرها با داعش جنگیده بودند.

داعش تلاش می کند ساکنان مناطق "غرانیج"، "ابوحمام" و "الکشکیه" استان دیر الزور را نیز از خانه های خود بیرون کند. این مناطق بیش از 80 هزار نفر جمعیت دارند.

عشیره "الشعیطات" که در این مناطق سکونت دارند، در حال مذاکره با داعش برای منصرف کردن آنها از این اقدام هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها