عشایر عراق علیه داعش متحد می‌شوند

عشایر عراق علیه داعش متحد می‌شوند
سه شنبه 17 تير 1393 - 22:39

يك منبع نزدیک به عشاير استان نينوا در شمال عراق اعلام كرد كه عشاير اللهيب در اين استان، ضد عناصر داعش قيام كرده و از ورود آنان به روستاي خود واقع در جنوب شرق موصل جلوگيري كرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، عشاير اللهيبي در منطقه الحاج در نزديك منطقه "مخمور" واقع در 85 كيلومتري جنوب شرق موصل، قيام ضد عناصر مسلح داعش را آغاز كرده اند.

به نوشته سایت شبكه عراقي سومريه نيوز، منبع ياد شده افزود: عشاير اللهيب از ورود عناصر داعش به روستايشان جلوگيري كرده اند. بزرگان عشاير موصل، 28 ژوئن 2014 از تشكيل مركز " فرماندهي آزادسازي نينوا " با هدف آزادسازي اين استان از دست عناصر داعش خبر داده بودند.

درهمين ارتباط، يك منبع آگاه در استان نينوا روز سه شنبه اعلام كرد كه سركرده گروهک داعش در القياره به همراه تعدادي از همراهانش در درگيري هاي مسلحه با عشاير جنوب موصل زخمي شد.

منبع ياد شده افزود: ظهر امروز درگيري هاي مسلحانه ميان عناصر داعش و عشاير منطقه القياره در 90 كيلومتري جنوب موصل هنگام تلاش عناصر اين گروه براي حمله به منطقه الشرقاط واقع در شمال استان صلاح الدين روي داد و دراين درگيري ها، سركرده داعش در جنوب موصل زخمي شد.

منبع مذکور همچنين اعلام كرد كه در اين درگيري ها از سلاح هاي سبك و متوسط استفاده شده است.

از سوی دیگر قاسم عطا، سخنگوي فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق هم گفت: اغلب عشاير عراق خود را براي قيام بزرگ ضد گروه داعش در استان هاي صلاح الدين و موصل آماده مي كنند.

عطا در نشستي خبري در شهر بغداد افزود: ايستادگي عشاير منطقه الزويه در برابر تروريست ها مشهود بود و اين عشاير، 30 خودروي وابسته به تروريست ها را منهدم كردند و ده ها نفر از آنان را به هلاكت رساندند.

وي تاکید کرد كه نيروهاي امنيتي عراق به حمايت از عشاير در قيام ضد تروريست ها ادامه مي دهند و بسياري از افسران ارتش سابق در مناطق العلم والشرقاط، خود را براي پيوستن به قيام مردمي ضد داعش آماده مي كنند و نيروهاي امنيتي نيز آماده پشتيباني از آنان هستند.

عشاير مناطق بيجي و الشرقاط ديروز قيام ضد عناصر داعش در استان صلاح الدين را آغاز كردند و خسارت هاي زيادي به آنان وارد كردند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها