درخواست از مجامع بین المللی برای آزادی کودکان بحرینی

درخواست از مجامع بین المللی برای آزادی کودکان بحرینی
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 11:31

العالم - مرکز حقوق بشر بحرین از آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی خواست تا با فشار بر حاکمان بحرین آنها را وادار کنند تمام کودکان زندانی را آزاد کرده و به لحاظ روحی و روانی تحت معالجه قرار دهند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین محاکمه نقض کنندگان حقوق بشر و حقوق کودکان، جلوگیری از فرار ناقضان از مجازات، الزام حکومت بحرین به رعایت معاهدات و توافقنامه های بین المللی از جمله توافقنامه بین المللی حقوق کودکان را خواستار شد.

این مرکز با صدور بیانیه ای از ادامه تعرض به کودکان و افراد نابالغ زیر 15 سال در بحرین ابراز نگرانی کرده و دستگیری و بد رفتاری بدون دلیل با کودکان و رعایت نکردن شرایط روحی و جسمی و صدمه زدن به آینده آنان به عنوان دانش آموز را نقض مفاد توافقنامه حقوق کودکان اعلام کرد.

مرکز حقوق بشر بحرین، در بیانیه خود برخی از احکام صادره علیه کودکان زندانی در این کشور را برشمرد و به زندانی کردن کودکان به خاطر تجمع و اجتماع بدون مجوز و به اتهام آشوب وسپس اذیت و آزار روحی و جسمی آنها اشاره کرد.

این مرکز به اسامی شماری از کودک و نوجوانان زندانی و ضرب و شتم آنان توسط نیروهای بحرینی اشاره کرد، مانند حسین محمد خلف، 13 ساله، محمد منصور عبدالحسین، 14 ساله، جهاد السمیع 11 ساله و ابراهیم احمد القیدوم 14 ساله که بازوی چپ او در اثر اعمال خشونت بیش از حد پلیس زخمی و به بیمارستان نظامی منتقل و سر انجام در 29 ژوئن آزاد شد.

مرکز حقوق بشر بحرین، بازداشت چند ماهه کودکان بدون تشکیل دادگاه، را محکوم کرد و افزود: بازداشت کودکان بحرینی در حالی است که افسران امنیتی با وجود ارتکاب قتل و شکنجه غیر قانونی محاکمه نمی شوند.

در این بیانیه آمده است، هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کسانی که بخاطر قتل و شکنجه معترضان محکوم شده اند، زندانی شده باشند و هیچ افسر امنیتی محکوم شده ای تا کنون تحت مراقبت قضایی قرار نگرفته است.

این مرکز از ثبت بیش از 70 مورد بازداشت کودکان از ژانویه سال 2014 خبر داد که برخی از آنها آزاد شده و بسیاری نیز هنوز در بازداشت هستند.

کميته حقوق کودک وابسته به سازمان ملل متحد نیز قبلا درباره نقض حقوق کودکان بحريني اظهار نگراني کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها