حامیان تروریستها در داخل و خارج از عراق

حامیان تروریستها در داخل و خارج از عراق
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 16:18

با ادامه تلاشهای ارتش عراق برای ریشه کنی تروریست های داعش، دولت عراق از حمایت هایی که تروریست ها از داخل و خارج از این کشور ازآنها برخوردار هستند پرده برداشت.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، تاکید کرد که اربیل به پایگاه عملیات نظامی داعش، القاعده، بعثی ها و تروریست ها تبدیل شده و برخی شخصیت های سیاسی، اربیل را مقر خود قرار داده اند تا به تروریست ها کمک کنند.
وی با تاکید بر این که امکان ندارد در برابر تبدیل اربیل به پایگاه تروریست ها ساکت بمانیم، افزود: از کسانی که از مشارکت ملی دم می زنند، می خواهم که فعالیت این جنایتکاران، بعثی ها، اعضای القاعده و کسانی را که تحت پیگرد قضایی هستند وهمین طور رسانه های وابسته به آنها را متوقف کنند.
خبرهای منتشر شده حالی است که یکی از تروریست ها به نام ابواسامه المصراتی که از سوی داعش والی السعدیه در استان دیاله شده بود به همراه دو تن از معاونانش به هلاکت رسید و درگیری هایی نیز بین تروریست ها و عشایر در منطقه الصدر در شمال دیاله رخ داده است.
به دنبال این درگیری ها، استانداری دیاله تعداد تلفات تروریست را 400 نفر در عرض یک ماه اعلام کرد.
سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون درگفت و گو با العالم اظهار داشت: ارتش عراق توان و انسجام خود را بازیافته است اما وجود گروه های کوچک اجتماعی به تروریست ها این امکان را می دهد که به نیروهای امنیتی حمله کنند و بعد هم دست به عقب نشینی بزنند و از منطقه ای به منطقه دیگر بروند و این همان اتفاقی است که رسانه های مخالف عراق آن را بزرگ نمایی می کنند.
علی الحیدری کارشناس نظامی عراقی با تاکید بر این که داعش در عراق نخواهد ماند به العالم گفت: ارتش عراق در نبرد با تروریست ها در سامرا و صلاح الدین و به خصوص در محدوده کمربند امنیتی بغداد در حال کسب دستاوردها و موفقیت های روز افزون است.
از استان صلاح الدین هم خبر می رسد که شهرستان بلد به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی شده و نیروهای امنیتی برای ورود به تکریت و پاکسازی آن آماده می شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها