داعش، القاعده آفریقا را دو تکه کرد

داعش، القاعده آفریقا را دو تکه کرد
چهارشنبه 25 تير 1393 - 18:32

برخی سران گروه تروریستی القاعده در شمال آفریقا علیه سرکرده خود شورش کرده و خواستار بیعت با "ابوبکر البغدادی" خلیفه خودخوانده داعش شدند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الجزایری، "الخبر" به نقل از یک منبع بلند پایه امنیتی این کشور نوشت: از یک ماه پیش برخی سران زیرشاخه های القاعده در شمال آفریقا علیه "عبدالمالک درودکال"سرکرده خود، تمرد کرده و خواستار برکناری وی از رهبری القاعده در شمال آفریقا و بیعت با "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش شده‌اند.

به این ترتیب القاعده در شمال آفریقا به 2 گروه، یکی تابع ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در عراق، و دیگری تابع ایمن الظواهری سرکرده القاعده تقسیم شده است.

القاعده در شمال آفریقا چندی پیش در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، "خلافت قرون وسطایی" داعش را رد و بر همکاری با ایمن الظواهری، رهبر القاعده تاکید کرد.

داعش که خود را "دولت اسلامی" خوانده، ماه پیش اعلام خلافت اسلامی کرد و ابوبکر البغدادی سرکرده خود را خلیفه مسلمین خواند.

پس از فعالیت های داعش در سوریه و اختلافات این گروه با گروه تروریستی جبهه النصره، الظواهری از بغدادی خواسته بود با گروه تحت امرش به عراق بازگردد. خواسته ای که تاکنون با مخالفت بغدادی مواجه شده است.

عبدالمالك درودكال معروف به ابو مصعب عبد الودود "سركرده القاعده در مغرب عربي

العالم

شاخه القاعده در کشور مغرب ابتدا در الجزایر فعالیت می‌کرد، اما به تدریج دامنه فعالیت خود را تا منطقه ساحل شمال آفریقا گسترش داد. رهبر این گروه در مقابل سایر گروه‌های تروریستی افراطی به الظواهری وفادار مانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها