سعودی ها،1200 تکفیری را در یمن به کار گرفتند

شنبه 28 تير 1393 - 13:55

منابع آگاه یمنی فاش کردند که عربستان، با حمایت از تکفیری های یمن و آشتی دادن خاندان الاحمر و حزب اصلاح با علی عبدالله صالح، دیکتاتور پیشین، به دنبال جنگ با حوثی هاست.

"حسین العزی" رئیس واحد روابط سیاسی جنبش "انصار الله" وابسته به گروه "حوثی" های یمن، روز شنبه به شبکه العالم گفت: دخالت عربستان سعودی در امور یمن، دخالتی منفی است و نمی تواند در برقراری امنیت و ثبات سودمند باشد. من فکر می کنم که عربستان باید در سیاست های خود در قبال یمن بازنگری کند.

"علی الذهب" خبرنگار شبکه العالم از صنعا گزارش داد؛ به نظر می رسد سفر اخیر "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور یمن به جده، در چارچوب تحرکات عربستان سعودی صورت گرفته باشد، به ویژه اگر به اظهارات هادی و تغییر مواضع او پس از این سفر، نگاهی دقیق تر داشته باشیم.

بر اساس اطلاعات موجود، عربستان از رئیس جمهور یمن می خواهد که تمام واحدهای ارتش یمن، با گروه حوثی ها وارد جنگ شود. منابع آگاه فاش کردند که ریاض به بیش از 1200 تن از عناصر مسلحی که در جنگ اخیر علیه حوثی ها شرکت داشتند، حقوق می داده است.این افراد مسلح وابسته به القاعده، گروه های تکفیری و تندرو بودند.

در این میان، رسانه های مخالف جنبش انصار الله، ادعا می کنند که گروه حوثی ها در تلاش برای حمله به صنعا هستند. حوثی ها با رد این ادعا، آن را بزرگنمایی رسانه ای و ناشی از ترس دشمنان توصیف کردند.

حسین العزی در این باره گفت: این یکی از ترس های موهوم و خیالی است که جز در ذهن عناصر حزب "اصلاح" وجود ندارد، آن ها سعی می کنند با بافتن چنین خیالات ترسناکی، شمار بیشتری از گروه ها را علیه انصار الله با خود همراه کنند.

"محمد القبلی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله نیز در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: شایعه پردازی درباره ورود حوثی ها به صنعا، ساخته و پرداختۀ "اخوان" است. آن ها می خواهند مردم را با انصار الله دشمن کنند و جامعه داخلی و جامعه جهانی را علیه ما بشورانند. این ادعاها به هیچ وجه صحت ندارد.

19-12:08
 

پربیننده ترین خبرها