گزارش العالم از تظاهرات گسترده ضدصهیونیستی در مغرب

دوشنبه 30 تير 1393 - 20:18

رباط، العالم - هزاران نفر از مردم مغرب در حمایت از مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایات صهیونیست ها، تظاهرات و کشورهای عربی را به قطع رابطه با رژیم صهیونیستی فرا خواندند.

به گزارش خبرنگار العالم در مغرب، شرکت کنندگان در این تظاهرات که به دعوت ستاد اجرایی حمایت از فلسطین در مغرب، برگزار شد، بازگشایی گذرگاه رفع و محاکمه صهیونیست ها را در دادگاه های بین المللی، به عنوان دیگر خواسته های خود، مطرح کردند.

تظاهرکنندگان مغربی همچنین زنگ خطر را در خصوص جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه اهالی غزه، به صدا درآوردند و به آمریکا و کشورهای اروپایی درباره ادامه حمایت از تروریسم صهیونیستی علیه کودکان، زنان و سالخوردگان فلسطینی هشدار دادند.

"خالد السفیانی" هماهنگ کننده ستاد اجرایی تلاش برای حمایت از مردم فلسطین در مغرب، در گفت وگو با العالم تصریح کرد: نظام های حامی تروریسم صهیونیستی در اروپا و آمریکا، به زودی بهای سنگینی خواهند پرداخت.

"عبدالرحیم مشروح" عضو دفتر مرکزی جنبش جوانان عدل و احسان مغرب نیز به العالم گفت: همه نظام های عربی باستثنای تعداد اندکی از آنها، مساله فلسطین را فروخته و در خصوص آن با رژیم صهیونیستی سازش کرده اند.

خبرنگار العالم اعلام کرد: علاوه بر مردم، شماری از رؤسا و سران احزاب و اتحادیه ها از جمله رئیس حزب تجمع الاحرار و وزیر خارجه کابینه بنکیران ضمن مشارکت در این تظاهرات، کشتار دسته جمعی غیر نظامیان فلسطینی در عزه به دست صهیونیست ها را محکوم کردند و خواستار تعقیب و محاکمه عاملان این جنایت ها شدند.

"صلاح الدین مزوار" وزیر امور خارجه مغرب نیز در این خصوص به خبرنگار العالم، گفت: تجاوزگری صهیونیست ها به نواز عزه در حقیقت فرصتی است برای تحت فشار قرار دادن جامعه بین الملل برای پذیرفتن مسئولیت خود و تلاش برای پایان دادن به تجاوزگری به غزه.

"سعد الدین العثمانی" رئیس شورای ملی حزب عدالت و توسعه مغرب نیز به العالم  گفت: باید علیه سران رژیم صهیونیستی و عاملان جنایت علیه فلسطینی ها به دادگاه های بین المللی دارای صلاحیت، شکایت شود تا پدیده فرار از مجازات و اعمال قانون در قرن بیست و یکم پایان یابد.

تظاهرکنندگان مغربی خواهان قطع رابطه کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی، بازگشایی گذرگاه رفح و کنار گذاشتن طرح صلح عربی و حمایت از مقاومت شدند.

tt-21-11:55 

پربیننده ترین خبرها