نفت کردستان عراق در بندر تگزاس آمریکا

نفت کردستان عراق در بندر تگزاس آمریکا
جمعه 3 مرداد 1393 - 13:25

العالم - بر اساس ردیابی ماهواره های تخصصی که تحرکات و آمد و رفت کشتی ها را کنترل می کنند، یک فروند نفتکش حامل نفت خام منطقه کردستان عراق فردا (شنبه) در بندر تگزاس آمریکا پهلو می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام در حالی صورت می گیرد که واشنگتن ادعا کرده که از فروش نفت منطقه کردستان عراق به طور مستقل نگران است!

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع رصد کننده حرکت کشتی‌ها، نوشت: نفتکش "یونایتد کالافرفتا" حامل نفت منطقه کردستان عراق ژوئن گذشته بندر جیهان ترکیه را ترک کرد وانتظار می رود روز شنبه در بندر گالوستون تگزاس لنگر بیاندازد.

رویترز می افزاید: فروش نفت خام منطقه کردستان عراق به ایالات متحده آمریکا، موجب خشم و عصبانیت بغداد خواهد شد چون چنین معاملاتی را قاچاق می داند و تعهد واشنگتن را در جلوگیری از فروش نفت منطقه کردستان عراق مورد تردید قرار می دهد.

واشنگتن شرکت ها و دولت های خریدار نفت منطقه کردستان عراق را تحت فشار قرار می دهد و از آنها خواسته که از چنین اقدامی خودداری کنند، اما شرکت های آمریکایی آشکارا اقدام به خرید نفت منطقه کردستان می کنند.!

منابع تجاری در تگزاس، نیویورک، لندن و ژنو قادر به تشخیص هویت خریداران نفتی که نفتکش "یونایتد کالافرفتا" آن را حمل می کند، نیستند.

پربیننده ترین خبرها