مرجعیت در عراق خواستار تسریع در تشکیل دولت شد

مرجعیت در عراق خواستار تسریع در تشکیل دولت شد
جمعه 3 مرداد 1393 - 16:02

مرجعیت دینی در عراق امروز جمعه خواستار تسریع در تشکیل دولت در مدت زمان تعیین شده در قانون اساسی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ عبد المهدی الکربلایی نماینده مرجعیت دینی در خطبه های نماز جمعه در حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شهر کربلای معلی خواستار تسریع در تشکیل دولت در مدت زمان تعیین شده در قانون اساسی شد و افزود: موفقیت نمایندگان مجلس در زمینه انتخاب رییس مجلس و رییس جمهور اقدامی مهم به منظور گذر از بحران کنونی عراق بود.

الکربلایی ادامه داد: برخورداری این دولت از محبوبیت گسترده ملی به آن امکان مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تجزیه کشور را می دهد لذا برای گذر از مرحله خطیر کنونی افراد باید مسئولیت پذیر بوده و منافع کشور و مردم را به موقعیت، منصب و امتیازهای شخصی ترجیح دهند.

به گزاریش پایگاه السومریه نیوز، وی همچنین با درخواست از جامعه جهانی به منظور کمک واقعی به دولت عراق جهت مبارزه با تروریسم، مردم را به خویشتنداری و درگیر نشدن در نبرد های طایفه ای فراخواند.

نماینده مرجعیت عراق جنایات غیر انسانی و غیر اسلامی تروریستهای مدعی اسلام در نینوی و سایر مناطق به ویژه علیه مسیحیان را محکوم کرد و از وزارت کشور پایان دادن به تعدی باند های مسلح به شهروندان بی گناه را خواستار شد.  

وی گفت: عشایر عراق دارای نقش ملی عظیمی در زمینه یکپارچگی عراق، حفظ بافت اجتماعی و دوری از کینه، نفرت و دشمنی هستند لذا با توجه به خطرات تهدید کننده عراق که تجزیه بر اساس مولفه های دینی و قومی است، عشایر باید نقش بزرگتری ایفا نمایند.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها